اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

واکنش تند ملی‌پوش سابق والیبال/ ترکاشوند: آقای داورزنی! با یک خداحافظی همه را خوشحال کنید

پیشکسوت والیبال کشورمان از رئیس فدراسیون درخواست کرد که با یک خداحافظی همه را خوشحال کند.

واکنش تند ملی‌پوش سابق والیبال/ ترکاشوند: آقای داورزنی! با یک خداحافظی همه را خوشحال کنید

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درخصوص نتایج تیم ملی والیبال کشورمان در حذف زودهنگام از رقابت‌های المپیک توکیو اظهار داشت: مقصر اصلی این اتفاقات فدراسیون است. داورزنی مقصر اول به شمار می‌رود، چون وی به مردم وعده داد که والیبال در المپیک 2020 روی سکو خواهد رفت. این وعده صرفاً در راستای جاه‌طلبی‌هایش بود. حضور در وزارت ورزش آنقدر برای داورزنی جذاب بود که والیبال را رها کرد و به وزارت ورزش رفت.

وی ادامه داد: بعد از مدتی هوای والیبال به سرش زد یا نتوانست در وزارت ورزش موفق باشد و دوباره به والیبال برگشت. از زمان حضور مجددش در والیبال هم فقط وعده داد. آیا با 2 ماه اردو می‌توان تیم را به مسابقات لیگ ملت‌ها برد؟ تیم ملی با تحمل 10 شکست و روحیه خراب راهی المپیک شد. از طرفی گزینه‌ای برای هدایت تیم ملی انتخاب شد که نتوانست تیم ملی را بشناسد و در کوچینگ هم ضعف‌های زیادی داشت.

پیشکسوت والیبال کشورمان گفت: در این شرایط چه توقعی می‌توان از بازیکنان داشت؟ امثال سعید معروف بیش از یک سال از والیبال دور بودند و برای بازگشت آنها باید برنامه‌ریزی درستی انجام می‌شد. مگر نگفتند که هدف‌شان حضور در جمع 4 تیم برتر المپیک است، پس چرا هیچ اقدام مثبتی انجام ندادند؟ چطور سایر تیم‌ها وقت داشتند که اردو و بازی دوستانه برگزار کنند؟ ما هم تنها کاری که کردیم چند ماه مانده به المپیک جوانگرایی کردیم!

ترکاشوند با بیان اینکه داورزنی با تصمیماتش به والیبال خیانت کرد، ادامه داد: حرف این است که اگر نمی‌توانند مدیریت کنند بهتر است استعفا دهند. واقعاً باید گفت آقای داورزنی! با یک خداحافظی همه را خوشحال کنید. متاسفانه آقایان شهامت این کار را هم ندارند. خواهش می‌کنم اجازه بدهید والیبالی‌ها خودشان مشکلات‌شان را حل کنند. به هر حال هر نفری که بیاید قطعاً مدتی با مشکلات مواجه خواهد بود، اما با گذشت زمان همه چیز به روال عادی بازخواهد گشت و والیبال در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: 15 سال است که داورزنی در والیبال ریاست می‌کند. مگر برای موفقیت یک رشته تیمی به چند سال زمان نیاز است؟ در سال‌های اخیر چند نتیجه در سطح بین‌المللی کسب کرده‌ایم؟ یک عنوان سومی قهرمان قاره‌ها داریم که بین 5 تیم سوم شدیم. یک عنوان پنجم مشترک در المپیک قبلی داریم که خودشان آن را بزرگ می‌کنند. یک عنوان چهارم لیگ جهانی هم داریم که چندان توجهی به آن نمی‌شود. آقای داورزنی در 15 سال دوران مدیریت‌تان چه کاری کردید؟ آقایان هر کاری دل‌شان خواست کردند و به نظرم کافی است.

پیشکسوت والیبال کشورمان با اشاره به عذرخواهی‌های اخیر داورزنی، گفت: مطرح کردن برخی حرف‌ها واقعاً زشت است و نباید به شعور مردم و علاقمندان به والیبال توهین شود. آقایان یک سال فقط وعده دادند. بعد از لیگ ملت‌ها عذرخواهی کردند تا آن مسابقات فرمالیته جلوه داده شود، اما حالا چه می‌خواهند بکنند؟ الان فقط باید خداحافظی کنند تا شاید آرامش به والیبال بازگردد.

ترکاشوند افزود: داورزنی ادعا می‌کرد که می‌خواهد وزیر ورزش شود، اما دیدیم که در مدیریت یک فدراسیون مانده بود. ما چندین سال برای والیبال زحمت کشیده‌‌ایم وجز بازیکنان اخلاق‌مدار بودیم. داورزنی از زمانی که رئیس شد دوست نداشت هیچ کدام از بازیکنان بزرگ در فدراسیون باشند. هر کاری کردند تا بزرگان را کنار بگذارند. بهنام محمودی، منظمی و در آخرین اقدام پیمان اکبری را کنار گذاشتند. 

وی گفت: داورزنی بزرگتر‌ها را کنار گذاشت و هرچه آدم کوچک و خبرچین داشت به فدراسیون آورد. او همه آدم کوتوله‌ها را به نان و نوایی رساند و به نظرم ادامه این روند بزرگترین اشتباه است و باید جلو آن گرفته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول