اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

معمار نه، دیوارِ والیبال نوین/ رونمایی از مدیری که فقط عذرخواهی می کند

رئیس فدراسیون والیبال باب جدیدی را در توجیه شکست‌های تیم ملی باز کرده و آن هم عذرخواهی مداوم است.

معمار نه، دیوارِ والیبال نوین/ رونمایی از مدیری که فقط عذرخواهی می کند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال کشورمان با کسب 5 پیروزی و 10 شکست به کار خود در لیگ ملت‌های والیبال پایان داد و در رده دوازدهم ایستاد. این رقابت‌ها برای فدراسیون و تیم ملی جنبه تدارکاتی داشت تا کادر فنی به شناخت بیشتر و بهتری از بازیکنان برای المپیک برسد.

عذرخواهی اول!

با این حال در پایان مسابقات، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون با اشاره به عملکرد ملی‌پوشان، اظهار داشت: قبل از هر چیز به احساسات پاک مردم نسبت به والیبال باید احترام بگذاریم. استراتژی که فدراسیون برای حضور در المپیک به کار برد، برای این بود که بتواند به یک ترکیب مناسب برسد و باعث شود که مردم از تیم ملی خود در لیگ ملت ها بازی خوب ببینند اما متاسفانه از عهده این کار بر نیامدیم. من از همه مردم بابت نتایج اخیر عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهم که تلاش خود را تا فرصت باقی مانده به المپیک انجام دهیم تا  نقاط ضعفی که مردم در جریان لیگ جهانی شاهدش بودند را برطرف کنیم.

اصرار به تحقق یک آرمان

داورزنی از زمان بازگشت مجددش به والیبال تاکید زیادی روی موفقیت تیم ملی در المپیک داشت. در این مسیر بارها مصاحبه کرد و جلسات بسیاری برگزار کرد و خروجی تمام آنها رسیدن به جمع 4 تیم برتر و نیم نگاهی هم به سکو بود.

با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند تحقق این آرمان کار بسیار سختی خواهد بود اما داورزنی گفت: برخی اعتقاد دارند شاید این موضوع یک آرمان و دست نیافتنی باشد، اما این باور را دارم که با تکیه بر کار و تلاش و برنامه ریزی می‌توانیم به جمع چهار تیم برتر المپیک برسیم.

رئیس فدراسیون والیبال معتقد بود که تیم ملی همانند دیگر تیم‌های شرکت‌کننده در المپیک، توانایی رفتن روی سکو یا قرار گرفتن در بین 4 تیم برتر را دارد، اما باید هیات رئیسه نیز به عنوان متولی فدراسیون این باور را داشته باشد. 

سقوط با سرعت فضایی!

تیم ملی ایران که با هدایت ایگور کولاکوویچ توانسته بود جواز حضور در المپیک را کسب کند، در نهایت با هدایت ولادیمیر آلکنوی روس راهی توکیو شد. شاگردان آلکنو که با هدف حضور در جمع 4 تیم برتر راهی توکیو شده بودند، در نهایت با قبول 3 شکست و کسب 2 پیروزی و قرار گرفتن در رده نهم، به پایان خط رسیدند و پرونده حضور با نزولی چشمگیر در توکیو بسته شد.

ملی‌پوشان با وجود شروع خوبی که در بازی اول و دوم داشتند، نتوانستند روند خوب خود را ادامه دهند و خیلی زود در سراشیبی سقوط قرار گرفتند. متاسفانه در این مسیر هم هیچکس نبود که مانعی ایجاد کند و تیم ملی با سرعتی فضایی راه سقوط را پیمود و زمین خورد.

عذرخواهی دوم!

محمدرضا داورزنی که بعد از بازی دوم در المپیک در اظهارنظری تاریخی اظهار داشت «گفته بودم تیم ملی واقعی را در المپیک ببینید»، بعد از پایان کار شاگردان آلکنو و عدم صعود به مرحله دوم چرخشی عجیب اظهار داشت:‌ درست است که در این رقابت‌ها نتوانستیم به اهداف‌مان برسیم و از این بابت از مردم شریف ایران عذرخواهی می‌کنیم. همه بچه‌ها تمام تلاش خود را کردند، اما نشد. انتظار مردم این بود که والیبال به جمع 4 تیم برتر برسد، اما این موضوع تحقق پیدا نکرد. به خاطر وعده‌ایی که داده بودیم و عملی نشد باز هم عذرخواهی می‌کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد عملکرد آلکنو گفت: او یکی از بهترین مربیان دنیا است. اینکه بخواهیم توانمندی او را زیر سؤال ببریم، بی‌انصافی است. بازیکنان ما هم جزو برترین‌های دنیا هستند. قبلاً گفتم برای ارزیابی تیم ملی و کادر فنی باید اجازه دهیم المپیک تمام شود. دنیا به آخر نرسیده و زندگی در جریان است. 

آقای دائم‌العذرخواه!

محمد ترکاشوند، پیشکسوت والیبال با اشاره به عذرخواهی‌های اخیر داورزنی، گفت: مطرح کردن برخی حرف‌ها واقعاً زشت است و نباید به شعور مردم و علاقمندان به والیبال توهین شود. آقایان یک سال فقط وعده دادند. بعد از لیگ ملت‌ها عذرخواهی کردند تا آن مسابقات فرمالیته جلوه داده شود اما حالا چه می‌خواهند بکنند؟ الان فقط باید خداحافظی کنند تا شاید آرامش بازگردد.

رئیس فدراسیون باب جدیدی را در توجیه شکست‌ها باز کرده و آن هم عذرخواهی است، اما به راستی این کار غیر از اینکه اهالی والیبال را مجبور کند که به او لقب «آقای دائم‌العذرخواه» بدهند، چه تاثیر دیگری دارد؟ عذرخواهی کلامی، تنها نوعی بی‌احترامی به هواداران و علاقمندان والیبال است؛ آنها توقع دارند این پشیمانی و عذرخواهی را در رفتار مدیر یک مجموعه ببینند.

معمار نه، دیوارِ والیبال نوین!

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون سال‌ها با لقب «معمارِ والیبال نوین» کار کرد و توانست دستاوردهایی هم داشته باشد اما حالا شرایط تغییر کرده است. فدراسیونِ تحتِ مدیریت وی حال و روز خوبی ندارد و با حواشی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. 

اهالی والیبال این روزها داورزنی را با وجود تمام تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته انجام داده، «دیوارِ والیبال نوین» می‌دانند و از گفته‌های قبلی خود عمیقاً پشیمان هستند چراکه اعتقاد دارند معماری است که این روزها در مقابل پیشرفت ایستاده و حاضر به ایجاد تغییر نیست. شاید بهترین تغییر در واقع استعفای شخص اول فدراسیون و انتخاب یک گزینه شایسته برای مدیریت رشته‌ای محبوب به نام والیبال باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول