اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اهدای بالغ بر ۲۷ هزار واحد خون در گیلان

به گفته مدیر پزشکی اداره کل انتقال خون گیلان، در چهار ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۲۷ هزار واحد خون از اهدا کنندگان خون در گیلان جمع آوری شد.

اهدای بالغ بر ۲۷ هزار واحد خون در گیلان

گیتی ایزدی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با گرامیداشت هفته انتقال خون اظهار کرد: از پنجم لغایت یازدهم مرداد به نام هفته انتقال خون نامگذاری شده است.

وی با اشاره به افزایش اهدای خون طی چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته افزود: در چهار ماهه نخست سال جاری بیست و هفت هزار و ۱۹۱ واحد خون اهدا شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته چهارده و دو صدم درصد افزایش داشته است.

مدیر پزشکی اداره کل انتقال خون گیلان با بیان اینکه تمامی گروه‌های خونی مورد نیاز است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماران از گروه های خونی مختلف هستند بنابراین به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم اما در حال حاضر به گروه‌های خونی A+، A_ و o_ نیاز بیشتری داریم.

ایزدی پور به وجود سه مرکز خون گیری در رشت اشاره کرد و گفت: در رشت سه مرکز خون گیری در آدرس‌های میدان فرهنگ خیابان آزادگان، زیر پُل یخسازی و جنب مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) رشت مشغول فعالیت هستند و همچنین در شرق گیلان نیز در شهرهای لاهیجان، لنگرود، رودسر و در برخی از ایام در آستانه و املش و در غرب گیلان نیز در شهرهای انزلی، فومن، تالش و آستارا مراکز خون گیری دایر هستند.

وی با اشاره به اینکه در تمامی مراکز خون‌گیری گیلان رعایت پروتکل‌های بهداشتی همواره مورد توجه است، افزود: در تمامی مراکز انتقال خون همواره رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید و توجه بوده و با شیوع ویروس کرونا این مراقبت‌ها افزایش پیدا کرده و با انجام فاصله‌گذاری ما بین تخت ها، سالن انتظار، نوبت‌دهی اینترنتی و همچنین انجام چندین مرحله ضدعفونی این مراکز در طول روز، در تلاشیم تا حداکثر ایمنی برای اهدا کنندگان خون و پرسنل فراهم شود.

انتهای پیام/۸۴٠٠۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول