اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ارتباط مرکز و جنوب کشور با افتتاح آزادراه شهید حجازی تسهیل می‌شود

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با اشاره به نقش آزاد راه در اتصال آسان استان اصفهان به استان فارس، افزود: در چند ماه آینده با افتتاح کامل این مسیر عملا ارتباط را با جنوب آسان خواهد شد.

ارتباط مرکز و جنوب کشور با افتتاح آزادراه شهید حجازی تسهیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خیرالله خادمی عصر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از بخشی از آزادراه شهید سردار حجازی اصفهان، اظهار داشت: این آزادراه به عنوان حلقه ارتباط شمال به جنوب کشور جایگاه ویزه‌ای دارد.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با اشاره به نقش آزاد راه در اتصال آسان استان اصفهان به استان فارس، افزود: در چند ماه آینده اصفهان و فارس با افتتاح کامل این مسیر عملا ارتباط را با جنوب آسان خواهد شد.

وی با بیان اینکه کل مسیر این‌آزاد راه ۹۳ کیلومتر است، تصریح کرد: هدف دست‌اندرکاران استفاده مرحله‌ای از آزادراه بود که در مرحله اول ۵۵ کیلومتر آن آماده شد، در بخش دوم امروز به طول ۸ کیلومتر تا نایین بهره برداری شد و بخش پایانی به طول ۳۰ کیلومتر در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

خادمی گفت: ۷۰درصد سرمایه گذاری توسط صندوق بازنشستگی کشوری تقبل شده است و این مساله منجر شده اتفاقات خوبی در بخش آزادراه ایجاد شود.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه در سال‌های اخیر ۶۲۲ کیلومتر آزادراه در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: سال گذشته  ۲۲۰ کیلومتر بهره‌برداری شد و امسال نیز ۷۶ کیلومتر و بقیه نیز به طور متوسط پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد دارند و بخش عمده آن تا پایان سال می‌توانند به بهره‌برداری برسند.

ظرف ۲ سال ۲۱۷ هکتار گلخانه در تیران و کرون احداث شده است

همچنین‌ استاندار اصفهان در این مراسم با اشاره به افتتاحیه‌های متعدد، در روزهای اخیر در استان، گفت: ظرف ۲ سال بیش از ۲۱۷ هکتار در گلخانه‌های تیران‌ و کرون احداث شده است.

عباس رضایی افزود: مقایسه امروز کشور با قبل از انقلاب، ما را به این نکته رهنمون می‌کند که باید قدردان انقلاب بود.

وی با اشاره به مشکلات کرونایی و تحریمی ادامه داد: هر بیمار کرونایی ۹ میلیون تومان هزینه دارد، هر واکسن ایرانی ۲۰۰ هزار تومان برای دولت هزینه دارد، تحریم‌های شکننده وجود دارد ولی برغم این مسائل مردم و مسوولان با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولت در توسعه کشور کوشیده‌اند و پیشرفت‌ها بسیاری وجود دارد و این مسیر با قدرت ادامه دارد.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: وضعیت کرونا در کشور و استان خوب نیست و باید مواظب سلامتی خود و همشهریان باشیم ولی متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور زیر ۴۰درصد رسیده است.

به گزارش فارس، آزادراه  شهید سردار حجازی (کنارگذر شرق اصفهان) حدفاصل پل فرودگاه تا پل نائین با اعتباری بالغ بر یک هزار و۵۲۰ میلیارد ریال عصر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول