اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

حکایت چادرنشینی ۱۴۳ خانوار زلزله‌زده خراسان شمالی همچنان باقیست/ تا ۳ ماه آینده مسکن زلزله‌زدگان آماده شود

استاندار با بیان اینکه ۱۴۳ خانواده زلزله‌زده جاجرم در چادر زندگی می‌کنند، گفت: بازسازی مسکن این خانوارها باید در اولویت قرار گیرد و ارتباطی به شهرستان و روستا و مناطق ندارد.

حکایت چادرنشینی ۱۴۳ خانوار زلزله‌زده خراسان شمالی همچنان باقیست/ تا ۳ ماه آینده مسکن زلزله‌زدگان آماده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی ظهر امروز در دومین جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان خراسان شمالی، نگاه ویژه به مناطق زلزله زده را معطوف به خانواده‌هایی که در چادرها اسکان دارند دانست.

شجاعی با بیان اینکه ۱۴۳ خانواده در چادر زندگی می‌کنند، اظهارکرد: بازسازی مسکن این خانوارها باید در اولویت قرار گیرد و ارتباطی به شهرستان و روستا و مناطق ندارد. 

وی گفت:مسکن این خانواده‌ها باید تا سه ماه آینده تحویل داده شود ضمن آنکه اگر خانواده‌ای در چادر شرایط مساعد برای زندگی ندارد باید در منازل استیجاری به صورت موقت اسکان داده شوند.

استاندار خراسان شمالی از اختصاص اعتبار ۶۸۰ میلیارد تومانی تسهیلات جهت احداث، بازسازی و مرمت برای واحد‌های شهری، تجاری و روستایی و ۴۵۰ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض برای مناطق زلزله‌زده خبر داد و تصریح کرد: دغدغه ما تسریع در ساخت مسکن برای این مردم است و در زلزله اخیر تمام بخش‌های اجرایی استان و اجزای حاکمیت استان پای کار بودند و هیچ کوتاهی در این حوزه صورت نگرفته است. 

وی به حوزه بانک‌ها نیز اشاره کرد و افزود: تمام بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات حتی برای افرادی دارای چک برگشتی هستند. 

انتهای پیام/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول