اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی

کمالوند: یا تراکتور را قهرمان می کنم یا از مربیگری خداحافظی می کنم/ نمی توانم معجزه کنم

سرمربی تیم تراکتور گفت: تراکتور را بخشی از وجودم می‌دانم و موفقیت من در مربیگری با این تیم آغاز شده بود.

کمالوند: یا تراکتور را قهرمان می کنم یا از مربیگری خداحافظی می کنم/ نمی توانم معجزه کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فراز کمالوند در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تراکتور را بخشی از وجود خود می‌دانم و موفقیت من در مربیگری با این تیم آغاز شده بود. روز گذشته وقتی وارد تبریز شدم، خاطرات گذشته برایم زنده شد. امروز هم وقتی وارد بنیان دیزل شدم خاطرات گسترش فولاد برایم تداعی شد.

وی گفت: در این 10 سال، 3 مرتبه تا قبول هدایت تراکتور پیش رفتم و رسانه‌ای هم نشد. قسمت نبود در خدمت تراکتور باشم اما این بار وقتی آقای نظمی تماس گرفتند، هدایت تیم را با افتخار قبول کردم و مشکلاتی در تیم می‌دیدم که احساس کردم می‌توانم کمک کنم.

کمالوند تاکید کرد: در سال آخر مربیگری‌ام، با 4 میلیارد تومان تیم را به رده‌ای رساندم که تنها یک امتیاز برای کسب سهمیه آسیا بازماند؛ آن هم با بازیکنانی که اکثر از لیگ یک بودند. در دوره قبلی که حضور داشتم نقش کوچکی در صعود لیگ برتر داشتم. همانطور که مستحضر هستید، تراکتور 8 سال با مربیانی بزرگی مانند میدن دروپ آلمانی و دوره دوم حضور واسیلی گوجا که زحمات زیادی برای تیم کشیده بود، موفق به صعود نشده بود. به تنهایی به این موفقیت نرسیدم و یک مجموعه بودیم برای صعود و به این مهم دست یافتیم.

سرمربی جدید تیم تراکتور افزود: این بار مردم تبریز برخلاف دوره قبلی حضورم، قهرمانی لیگ برتر می‌طلبند. اگر قرارداد فعلی باشگاه که در آن ثبات است، پابرجا باشد قول قهرمانی در لیگ برتر را در دو سال آینده می‌دهم.

وی گفت: شرایط سختی راه را می‌دانم و مطالبات تماشاگران تراکتور هم تغییر یافته و اگر قبلا مدعی شدن تراکتور هدف بود، امروز قهرمان شدن تراکتور مدعی هدف است و بدون واهمه و با حمایت هواداران آمده ام تراکتور را به قهرمانی برسانم و یکی از دلایلی دیگر قبول کردنم حضور آقای نظمی که مدیر صادق و راستگو دیدم، بود و امیدوارم بتوانم تراکتور را به آرزوی دیرینه‌اش برسانم. یک دهه پیش وقتی تبریز آمدم، ناامیدی و یاس در بین تماشاگران این تیم سایه انداخته بود و در اولین بازی تراکتور در جام حذفی برابر مس کرمان در جام حذفی، تنها 500 نفر در ورزشگاه اختصاصی حضور داشتند، اما روزی که از تراکتور رفتم ورزشگاه یادگار امام جای انداختن سوزن نبود.

فراز کمالوند در مورد فضای مجازی اظهار داشت: من اختیار صفحه اینستاگرام خود را به یک نفر واگذار کرده و دیگری کاری در فضای مجازی ندارم. هر چی است در فضای حقیقی خواهیم بود و اهل فضای مجازی نیستم و تحت هیج شرایط فضای مجازی قرار نمی‌گیرم. دوستی در فضای مجازی نوشته بود من سایپا را به لیگ یک انداختم در حالی که فقط 6 هفته مربی این تیم بودم و 13 هفته مدیر فنی تیم استقلال بودم و اشاره‌ای به موفقیت تیم استقلال در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا و لیگ برتر نمی‌شود.

وی،در مورد دستیارانش گفت: یک دستیار قوی خارجی در حال مذاکره هستیم و قولش را هم از آقای نظمی گرفتم و ما برای موفقیت نیاز به مربی بادانش خارجی داریم، اما فوتبال کشتی نیست و یک ورزش وارداتی است و نیاز داریم یک مربی خوبی خارجی داریم که تا آخر هفته رسانه‌ای می‌کنیم. در مورد دستیاران داخلی با هیچ کس هنوز به توافق نرسیدیم و تمامی اسامی اعلام شده کذب است و تنها با توجه به عملکرد خوب مربی دروازه‌بانان، از آقای نظمی خواستم که قرارداد وی را تمدید نمایند.

  فراز کمالوند،در مورد نتیجه‌اش در سایپا تصریح کرد: این تیم 8 بازی قبلی از من 2 امتیاز گرفته بود اما با من 6 امتیاز و در این تیم بد کار نکردم در حالی که تیم را من نبسته بودم.

وی گفت: جان توشاک، مصطفی دنیزلی و لیکنز مربیانی بزرگ و کارنامه داری بودند اما در تراکتور کمی با اسم‌ها بازی شد. به طور مثال به غیر از شجاعی، دژاگه و حاج صفی هیچ ستاره دیگری برای تراکتور جذب نشدند. الان پرونده استوکس، لی اروین و دیگر بازیکنان خارجی روی میز است. بازیکن ستاره باید به تیمش کمک کند و نباید به شکل تفریحی و سیاحتی با این تیم قرارداد ببند. در دو سال گذشته تراکتور چهارم شده بود و اجازه بدهند من سال اول تراکتور را روی سکو ببرم و سال دوم برای قهرمانی بجنگیم. 

وی گفت: از کم تحملی تماشاگران تبریزی تعجب می‌کنم. در تبریز و در زمان من شعار "عیبی یوخ" ایجاد شد و من امیدوارم تماشاگران تراکتور به فضای مجازی توجه نکنند و با حمایت‌شان کمک کنند تا بتوانیم تراکتور را قهرمان لیگ برتر کنیم و از آقای نظمی انتظار داریم از باشگاه و برنامه‌ها حمایت کنند.

سرمربی جدید تراکتور افزود: تماشاگران باید حوصله کنند. من نمی‌توانم معجره کنم و اگر حوصله نکنند، من هم می‌شوم منصوریان و رسول خطیبی. این تیم با دست من به لیگ برتر آمد و به دست من هم قهرمان لیگ برتر خواهد شد. همین جا قول می‌دهم اگر در سال دوم نتوانتم تراکتور را قهرمان کنم، از دنیای مربیگری خداحافظی خواهم کرد. باید صبر کرد. سال اول بدون ریخت و پاش و با هزینه کمتر تیم را در بین چهار تیم خواهم کرد و سال دوم تیم را قهرمانی می‌کنم. پول تعیین‌کننده نیست و یک مرتبه هم ثابت کردم. بودجه باشگاه 4 و نیم برابر کمتر شد و تیم را به لیگ برتر آوردم اما آقای زنوزی 400 میلیارد تومان هزینه کرده که نتیجه با هزینه‌ها همخوانی ندارد.

فراز کمالوند گفت: سعی می‌کنم از بازیکنانی استفاده کنم که 3 تا 5 سال قراردادش باشد. اینجور بازیکن به باشگاه عرق پیدا کرده و ثبات و آرامش را به همراه خواهد داشت. بازیکنی که 70 درصد دریافتی داشته، مگر 70 درصد پول کمی است؟ بازیکنی گفته 5 ماه است از باشگاه پول نگرفتم و می‌دانم که در یک ماه گذشته باشگاه واریزی داشته. اینجور برنامه‌ها را جمع خواهم کرد و اجازه نخواهم داد کسی به خاطر پول جلو باشگاه قرار گیرد. از هواداران می‌خواهم اعتماد کنند تا این برنامه‌ها را در تراکتور جمع‌ می‌کنم؛ وگرنه همین آش است.

سرمربی تراکتور در لیگ نهم و دهم افزود: اجازه نمی‌دهم بازیکنی خود را عاشق تراکتور نشان دهد اما پشت صحنه مدیر را تحت فشار قرار دهد و قراردادش را 5، 6 برابر کند. دیدید که با رسول خطیبی چیکار کردند. به من فرصت بدهید تا تیم را از نو بسازم. من مخالف جذب ستاره نیستم اما باید کارها هدفمند باشد.

سرمربی تیم تراکتور گفت: کلیه اختیارات باشگاه به آقای نظمی واگذار شده و بعد از 3 جلسه مذاکره، با آقای زنوزی صحبت کردیم. الان شرایط باشگاه نسبت به گذشته تغییر یافته و کسی در این چند سال 400 میلیارد هزینه کرده و کلی هم توهین شنیده، آیا این روا است؟ بیاید کمک کنیم تا شرایط به سمت آرامش رود. از این لحظه تمامی اخبار و مصاحبه های من از طریق رسانه رسمی باشگاه اعلام شود.

انتهای پیام/60017/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول