اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را منکر شد

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت، اسناد منتشر شده از سوی مجلس نمایندگان این کشور درباره تلاش او برای تغییر نتیجه انتخابات، نادرست است.

ترامپ تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را منکر شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا مدارک جدید درباره تلاش وی جهت تغییر در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را انکار کرد.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، ترامپ بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای، کمیته اصلاح و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا را به‌خاطر انتشار اسنادی درباره تلاش وی برای تغییر نتیجه انتخابات مورد حمله لفظی قرار داد.

در گزارش این کمیته آمده است ترامپ در تماسی تلفنی با معاون وزیر وقت دادگستری گفته بود: «فقط بگو انتخابات مخدوش بوده و باقی را به من بسپار».

با این حال ترامپ در بیانیه خود مدعی شده است، تلاش او برای «تغییر در نتیجه انتخابات» به  اشتباه در این گزارش درج شده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا نوشت:‌ «دموکرات‌‌های به‌شدت فاسد و حزب‌گرایی که کمیته نظارت مجلس نمایندگان را می‌گردانند دیروز اسنادی را منتشر کردند که پرونده‌های دادگاه علیه انتخابات مخدوش ۲۰۲۰ را شامل می‌شد و به‌طور غیرصادقانه‌ای آن را تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات توصیف کرده‌اند».

ترامپ افزود:‌ «در واقع درست برعکس [آن درست] است. هدف این اسناد برپا نگه‌داشتن صحت و درستی انتخابات و تقدس رأی ما بود. مردم آمریکا می‌خواهند و دستور می‌دهند که رئیس جمهور ایالات متحده، رئیس نیروهای مجری قانون در کشور، در کنار آن‌ها ایستاده و برای صحت انتخابات بجنگد و درباره تلاش‌های انجام شده جهت تضعیف ملت‌ ما تحقیق کند».

در این اسناد که یادداشت‌های «ریچارد داناهیو» معاون دادستان کل آمریکا است، ذکر شده که وی در تماس تلفنی مذکور به ترامپ گفته که نمی‌تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

گفته می‌شود این مقام وزات دادگستری به ترامپ گفته بود، این وزارتخانه ده‌ها تحقیق و صدها مصاحبه انجام داده اما هیچ تقلب گسترده‌ای در انتخابات پیدا نشده است. با این حال ترامپ همچنان اصرار داشته که انتخابات در جورجیا، نوادا، میشیگان و آریزونا مخدوش بوده است. 

طبق گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» این اسناد بعد از آن منتشر شد که بایدن به مقام‌های وزارت دادگستری اعلام کرد می‌توانند بدون محدودیت با بازرسان کنگره که در حال بررسی تلاش ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات هستند، همکاری کنند. در حال حاضر یک کمیته در مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی  حادثه حمله مرگبار به کنگره که ترامپ از مسببان آن محسوب می‌شود، است.

ششم ژانویه (۱۷ دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

علاوه بر ترامپ، «رودی جولیانی» وکیل پیشین او که مسئول رسیدگی به پرونده‌های شکایت تقلب در انتخابات سال گذشته آمریکا بود، روز شنبه در مصاحبه‌ای گفت هیچ جرمی مرتکب نشده اما کسانی که به حریم ساختمان کنگره تعرض کرده بودند مجرم هستند‌ (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول