اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رسیدگی به ترک فعل مسئولان در دستور کار مجلس/ مدیر تنبل دولتی باید پاسخگوی عدلیه باشد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر لزوم برخورد قضایی با ترک فعل مسئولان و مدیران تنبل دولتی گفت: رسیدگی به ترک فعل مسئولان کمک کننده به مدیرانی است که به وظیفه و مسئولیت خود به صورت کامل و درست عمل کرده‌اند.

رسیدگی به ترک فعل مسئولان در دستور کار مجلس/ مدیر تنبل دولتی باید پاسخگوی عدلیه باشد

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره ترک فعل مسئولان اظهار داشت: کسی که سمت و پستی را می‌گیرد باید نسبت به تکالیفی که در این موضوع بردوشش است پاسخگو باشد و بداند او مسئولیت قانونی برعهده داشته و باید جوابگو باشد. 

وی افزود: یکسری تکالیف مدیران، اجرای اقدامات مختلف است که باید عملیاتی شود، البته اجرای صحیح موضوعات هم مدنظر است ولی اگر مدیری طبق قانون کارهایش را انجام ندهد و از برخی کارها سرباز بزند معنایش ترک فعل است این در حالی است که در طول سال‌های اخیر کمتر به این موضوع پرداخت شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ترک فعل مسئولان، مشکل و کم کاری و عدم انجام وظایف آنها محسوب می‌شود که باید طبق قانون برخورد شود، هر شاغلی که در هر مسئولیتی قرار دارد باید تمامی وظایف خود را انجام دهد و به درستی این کار را انجام بدهد.

مفتح گفت: رسیدگی به ترک فعل مسئولان کمک کننده به مدیرانی است که به وظیفه و مسئولیت خود به صورت کامل و درست عمل کرده‌اند.

وی افزود: وظیفه رسیدگی و نظارت بر ترک فعل مسئولین همواره بر عهده مجلس است و قوه قضاییه هم وظایفی در این موضوع برعهده دارد. اما در چند سال اخیر توجه بیشتری به موضوع ترک فعل مسئولان صورت گرفته است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از دیوان محاسبات که بازوی نظارت مجلس در حوزه هزینه‌کرد دستگاه‌ها در بودجه است خواسته‌ایم که ترک فعل‌های مسئولان و دستگاه‌ها را بررسی کنند و حتی اخیراً هم گزارشی در این موضوع به کمیسیون ارائه کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول