اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تزریق 150 میلیارد دلار به تولید انرژی‌های پاک در هند

مدیر شعبه هند یک بانک آمریکایی مدعی شد که طی 10 سال آینده 150 میلیارد دلار به صنعت تولید انرژی از منابع پاک در هند تزریق خواهد شد.

تزریق 150 میلیارد دلار به تولید انرژی‌های پاک در هند

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از راشاتودی، گاوراو سینگال مدیر شعبه هند بانک آمریکا گفت: طی 10 سال آینده شاهد آن خواهیم بود که 150 میلیارد دلار به صنعت تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر این کشور تزریق خواهد شد.

سینگال گفت: در همین راستا بازیگران اصلی صنعت انرژی هند دخیل خواهند بود.اخیراً سافت بانک ژاپن زیرمجموعه خود در حوزه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر را به شرکت آدانی هند به ارزش 3.5 میلیارد دلار فروخته است.

آدانی گفته این قرارداد باعث خواهد شد که این شرکت بتواند به هدف‌گذاری خود برای تولید 25 گیگابایت انرژی از منابع تجدیدپذیر برسد.

از  دیگر دلایلی که ممکن است شرکت‌های خارجی بخواهند در راستای ورود به صنعت تولید نیرو از انرژی‌های تجدیدپذیر هند ورود کنند این است که برخی از مسائل فقط بین شرکت‌های هندی و دولت این کشور قابل حل و فصل خواهد بود.

سینگال می‌گوید شرکت‌های خارجی امکان ورود مستقل به این حوزه و تعامل با دولت را نخواهند داشت.

طی 10 سال گذشته ظرفیت تولید نیرو از منابع تجدیدپذیر در هند حدود 5 برابر شده و حالا این کشور از محل نیروگاه‌های کوچک آبی، خورشیدی و  بادی96 گیگابایت برق تولید می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول