اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اجرای SDI در دولت بعدی تداوم یابد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه.ریزی آذربایجان‌شرقی، گفت: دستگاه‌ها زحمات زیادی را در پنج سال گذشته برای به سامان رسیدن سیستم SDI متحمل شده‌اند و امیدواریم این جریان در دولت بعدی نیز تداوم یابد.

اجرای SDI در دولت بعدی تداوم یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی پیش از ظهر امروز در وبینار گزارش عملکرد سامانه اطلاعات زیرساخت مکانی سازمان به عنوان الگوی موفق و عملی SDI کشور، نتایج مطالعات شناختی و نیازسنجی را تشریح و اظهار کرد: بر اساس نتایج مطالعات ۱۶ دستگاه در سطح استان بیش از ۹۰ درصد از لایه‌های اطلاعات مکانی را تولید و استفاده می‌کنند.

وی افزود: اقلام اطلاعاتی مورد نیاز برای راه‌اندازی SDI سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حدود ۷۱ درصد اقلام اطلاعاتی مورد نیاز استان را پوشش می‌دهد.

بهبودی متذکر شد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مشکل دستگاه‌هایی را که زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی SDI سازمانی ندارند، با یک زیرسامانه حل کرده و این دستگاه‌ها نیز می‌توانند ژئوپرتال خود را داشته و دسترسی به اطلاعات توسط کاربران را به طور مناسب تنظیم کنند.

وی اعلام کرد: دستگاه‌هایی مثل شهرداری تبریز، شرکت توزیع نیروی برق، اداره‌کل پست، شرکت آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، شرکت گاز و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان توانسته اند SDI سازمانی دستگاه متبوع را با موفقیت راه‌اندازی کنند و این امر می‌تواند قابلیت‌های سامانه SDI سازمان را ارتقاء دهد.

بهبودی بر لزوم شتاب‌دهی به جریان بارگذاری اطلاعات، برقراری اتصالات و رسیدن به خروجی‌های مورد انتظار در سیستم SDI تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها زحمات زیادی را در پنج سال گذشته برای به سامان رسیدن این سیستم متحمل شده‌اند و امیدواریم این جریان در دولت بعدی نیز تداوم یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: این سامانه می‌تواند نیازهای اطلاعاتی داخل دستگاه‌‌ها و بین دستگاهی را با به اشتراک‌گذاری اطلاعات رفع کند، ضمن اینکه حفظ مالکیت اطلاعات هم در این سامانه رعایت شده است.

وی افزود: SDI  طوری طراحی شده است که اختیار و مسوولیت به‌روزرسانی و دسترسی به اطلاعات در آن به عهده خود دستگاه ها قرار دارد.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول