اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مشاور سازمان جهانی بهداشت: ابتلای دوباره واکسینه شده‌ها عجیب نیست

مشاور کمیته تحقیق و توسعه واکسن سازمان جهانی بهداشت و محقق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین گفت: هرچند بسیاری از مبتلایان جدید افرادی هستند که قبلا هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، اما ابتلای مجدد افراد واکسینه شده به ویروس تعجب‌آور نیست.

مشاور سازمان جهانی بهداشت: ابتلای دوباره واکسینه شده‌ها عجیب نیست

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان،  شائو ییمینگ، مشاور کمیته تحقیق و توسعه واکسن سازمان جهانی بهداشت و محقق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین گفت: هرچند بسیاری از مبتلایان جدید افرادی هستند که قبلا هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، اما ابتلای مجدد افراد واکسینه شده به ویروس تعجب‌آور نیست.

نانجینگ، مرکز استان جیانگ سو شرقی چین از زمان مثبت شدن تست کرونا تعدادی از کارکنان فرودگاه در ۲۰ ژوئیه ( ده روز پیش)، شاهد افزایش مجدد موارد انتقال محلی کووید ۱۹ بوده  و این درحالیست که این افراد در برابر بیماری همه‌گیر واکسینه شده بودند.

مشاور کمیته تحقیق و توسعه واکسن سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: نقش محافظتی واکسن‌ها به سه سطح تقسیم می‌شود: سطح اول جلوگیری از عفونت‌ها، سطح دوم جلوگیری از علائم و کاهش شدت بیماری و جلوگیری از مرگ و سطح سوم جلوگیری از گسترش ویروس است.

وی ادامه داد: میزان اثربخشی واکسن‌ها در حال حاضر ۹۰، ۸۰ یا ۷۰ درصد مربوط به سطح دوم حفاظت است، نه سطح اول. بنابراین عفونت‌هایی که ما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم مورد انتظار است.

 شائو ییمینگ یادآور شد: این امر چالش‌هایی را برای مرحله بعدی اقدامات پیشگیری و کنترل ایجاد می‌کند، هم از طریق اقدامات بهداشت عمومی و هم از طریق واکسیناسیون. تحقیقات علمی در حال افزایش است. ما به تدریج کمتر و کمتر شاهد چنین مواردی خواهیم بود.

مقامات محلی نیز گفتند نوع دلتا در نانجینگ در حال گسترش است. حداقل ۱۰۰ کشور عفونت ناشی از این نوع را گزارش کرده‌اند.

محقق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های حزب کمونیست چین  اظهار داشت: بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه توسط انجمن بوآئو آسیا منتشر شد، بیش از ۷۰ درصد موارد جدید جهانی مربوط به نوع دلتا است که متخصصان در حال بررسی یک دز تقویت کننده برای مقابله با انواع مشابه هستند.

 شائو ییمینگ در پایان گفت: در مورد جهش ها، ما می‌توانیم از یک دز تقویت کننده برای افزایش ایمنی اولیه افراد واکسینه شده استفاده کنیم؛ همچنین با توجه به اینکه بخش اعظم انتقال‌های جدید مربوط انتقال‌های خارجی است لازم است اقدامات ویژه‌ای  برای اعضای گروه‌های در معرض خطر، به ویژه افرادی که در بنادر ورودی کار می‌کنند، انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول