اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فارس من| شهرستانی که بیمارستان ندارد!/ چشم انتظاری 10 ساله مردم سیروان

اهالی شهرستان سیروان از نبود بیمارستان، پزشک متخصص و امکانات درمانی سالیان مدیدی است که گله دارند و چشم انتظارند تا مشکلات درمانی در این شهرستان با کمک مسوولین مربوطه و بنیاد مستضعفان مرتفع شود.

فارس من| شهرستانی که  بیمارستان ندارد!/ چشم انتظاری 10 ساله مردم سیروان

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اخیرا مخاطبان فارس سوژه‌ای را در سامانه فارس من با عنوان«درخواست ساخت بیمارستان در شهرستان سیروان» به ثبت رسانده‌اند از این رو خبرنگاران فارس بر آن شدند تا موضوع را پیگیری کنند.

علی‌رغم اجرای طرح تحول نظام سلامت در چند سال اخیر و هزینه‌های فراوانی که دولت در این بخش صرف و همواره در بیان عملکردش به آن‌ها استناد کرده، هنوز شهرستان‌هایی در استان ایلام وجود دارد که فاقد بیمارستان بوده و از دریافت خدمات بیمارستانی محروم هستند.

یکی از این شهرستان‌ها سیروان است که با  گذشت ۱۰ سال از شهرستان شدنش هنوز در این شهر خبری از ساخت بیمارستان نیست.

این شهرستان یک درمانگاه دارد اما نیروی متخصصی در آن فعالیت نمی‌کند و دستگاه‌های پزشکی مورد نیاز مردم را ندارد و آزمایشگاه مجهز هم در این درمانگاه جایگاهی ندارد.

برای لحظه‌ای فرض کنید شب در منزل خود نشسته‌اید که به‌ یک‌باره برای یکی از اعضای خانواده‌تان عارضه‌ای پیش می‌آید و نیاز به کمک فوری پزشک دارید، فکر کنید در شهرستانی که دو ساعت با مرکز استان فاصله دارد، چگونه باید با این مشکل مواجه می‌شوند؟ 

نه بیمارستانی، نه امکاناتی و نه حتی پزشک متخصصی که در آن لحظه به بیمار‌تان کمک کند، قرار گرفتن در این شرایط چه احساسی در شما ایجاد می‌کند؟

چرا جان مردم برای مسوولین مربوطه اهمیتی ندارد؟

یکی از اهالی شهرستان سیروان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: من نمی‌دانم چرا هیچکدام از مسوولین بعد از گذشت سالها به این موضوع اهمیت نمی‌دهند؟ 

وی افزود: اگر خودشان هم در لومار یا یکی از روستاهای آن زندگی می‌کردند باز هم همین قدر خونسرد بودند؟ ما تا بخواهیم بیمارمان را به مرکز استان برسانیم نزدیک به یک ساعت طول می‌کشد اصلا یکی از مسوولین تا حالا برای یکبار خودش را جای مردم سیروان گذاشته است؟ نه دکتر متخصصی داریم که به موقع به دادمان برسد نه دستگاهی در دسترسمان است؛ چرا جان مردم برای کسی اهمیت ندارد؟ 

بنیاد مستضعفان به کمک ساخت بیمارستان می‌آید

رحیمی‌مقدم فرماندار شهرستان سیروان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در خصوص احداث بیمارستان در شهرستان سیروان برابر پیگیری‌های انجام شده، عزیزان دانشگاه علوم پزشکی مجوز احداث بیمارستان، با قبول ساخت از سوی بنیاد مستضعفان انجام شده است.

وی افزود: در سطح شهرستان برای ساخت بیمارستان زمین مورد نظر تامین شده است و منتظر شروع کار هستیم.  

مجوز ساخت بیمارستان پس از سال‌ها صادر شده است

مومنی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیروان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان پس از سال‌ها مجوز ساخت بیمارستان در شهرستان سیروان توسط وزارت بهداشت صادر شد.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت این شهرستان نزدیک به ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر است محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کند اما پس از اخذ مجوز، زمینی برا ساخت بیمارستان در نظر گرفته شده و به بیمارستان علوم پزشکی معرفی شده است تا بودجه‌ لازم را برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شود.

مومنی گفت: مجوز ساخت بیمارستان در سیروان نزدیک به چهار ماه است که صادر شده و در حال حاضر این طرح وارد لیست پروژه‌های عمرانی شده است و باید روال اداری موجود را طی کند.

اهمیت و ضرورت سلامت به‌عنوان یک حق اساسی در زندگی بر کسی پوشیده نیست و بی‌هیچ تردیدی سلامتی را باید جز مهمی از سرمایه انسانی محسوب کرد، اساسی‌ترین بخش از هزینه‌های بهداشت و درمان در هر کشوری به ساخت بیمارستان‌ها مربوط می‌شود.

تأمین سلامت، بهداشت و درمان مردم از مهم‌ترین وظایف مسوولان است، چرا که بهداشت و درمان  با جان انسان‌ها سروکار دارد؛ همچنین ارائه خدمات نوین درمانی و بهداشتی می‌تواند امید به زندگی را در میان جامعه افزایش دهد و به بالاتر رفتن سطح رفاه جامعه کمک کند پس ضروری است تا به ساخت هر چه سریع‌تر بیمارستان در این شهرستان توجه کنند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۸/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول