اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آذربایجان خون و جان داد تا اهواز « الاحوازیه » نشود/ یقینا اگر حادثه مشروطه نبود انقلاب اسلامی بوجود نمی آمد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رسانه‌های خارجی و دشمن به دنبال ناامن‌سازی کشور هستند و دلشان برای ما نمی‌سوزد، گفت: آذربایجان اتحاد خود را با خوزستان در هشت سال دفاع مقدس با عمل نشان داده است،آذربایجان جان و خون داد تا از مرزهای ایران اسلامی و مردم شجاع و صبور خوزستان حفاظت شود تا اهواز الاحوازیه نشود.

آذربایجان خون و جان داد تا اهواز  « الاحوازیه » نشود/  یقینا اگر حادثه مشروطه نبود انقلاب اسلامی بوجود نمی آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با بیان اینکه در هفته جاری تجمعی با تعداد معدود در تبریز انجام شد و شعارشان حمایت از خوزستان ( آذربایجان، خوزستان اتحاد اتحاد) بود، اظهار داشت: خطاب به این جوانان، آنهایی که تحت تاثیر و القائات رسانه‌های خارجی قرار گرفتند، اعلام می‌کنم عزیزان شما جوانان این کشور هستید مواظب باشید تحت تاثیر دشمن و رسانه‌های خارجی قرار نگیرد تا بهانه به دستشان بیفتد.

وی با بیان اینکه رسانه‌های خارجی و دشمن به دنبال ناامن‌سازی کشور هستند و دلشان برای ما نمی‌سوزد، گفت: آذربایجان اتحاد خود را با خوزستان در هشت سال دفاع مقدس با عمل نشان داده است،آذربایجان جان و خون داد تا از مرزهای ایران اسلامی و مردم شجاع و صبور خوزستان حفاظت شود تا اهواز الاحوازیه نشود.

 پیوند راهبردی با کشور روسیه به مذاق آمریکا خوش نمی‌آید

خطیب جمعه تبریز به برگزاری مانور دریایی روسیه اشاره کرد و افزود: این مانور با حضور 54 کشتی جنگی از جمله سه ناوچه از ایران، هند و پاکستان و 48 فروند هواپیمای جنگی و 4 هزار نیروی دریایی در آن شرکت داشتند، برگزار شد و حضور مقتدارنه نیروی دریایی جمهوری اسلامی پیام‌های زیادی دارد.

وی افزود: بررسی مسیر طولانی دریا‌نوردی که با پیمودن ۱۳هزار مایل دریایی معادل 25 هزار کیلومتر در بدترین فصل سال برای دریا نوردی، رکورد بزرگی محسوب می‌شود؛ نشان از فناوری دریایی ایران است.

آل‌هاشم گفت: اعزام دو شناور به روسیه تنها حضور نظامی نیست بلکه نماد برقراری پیوند راهبردی با کشور روسیه است؛ روابطی که چندان به مذاق آمریکا و هم‌پیمانش خوش نیامده است.

یقینا اگر حادثه مشروطه نبود انقلاب اسلامی بوجود نمی آمد

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به سالروز صدور فرمان مشروطیت اشاره و تصریح کرد: انقلاب اسلامی حادثه عظیم تاریخی است اما یقینا اگر حادثه مشروطه نبود،انقلاب اسلامی به وجود نمی‌آمد، بنابراین حادثه مشروطیت خیلی مهم است و این مسئله تا به امروز درست مطرح و باز نشده است.

وی با بیان اینکه بعد از ورود اسلام به ایران، حادثه مشروطیت یک حادثه استثنایی است، افزود: مشروطیت اولین بار این فکر را به وجود آورد که مملکت متعلق به مردم است و مردم هم در اینجا حقی دارند.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از آقای الله‌شکر پاشازاده (رئیس اداره مسلمانان قفقاز) تشکر می‌کنم، ایشان در مصاحبه‌ای از فتوای امام خامنه‌ای تجلیل کرده و فرموده است، فتوای ایشان نویدبخش در این منطقه بوده و فتوای مقام معظم رهبری زمینه‌ساز و باعث پیروزی آذربایجان در قره‌باغ  شد.

منظور از آزادی کودک، رها کردن کودک برای هر کاری نیست

آل‌هاشم در خطبه اول نماز جمعه تبریز به مسئله حقوق کودک اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از نشان‌های جوامع در حال رشد توجه ویژه به مسئله حقوق کودک است، جامعه‌ای که در عرصه‌های مختلف حیات زندگانی از حقوق کودک غافل شود، توفیق ایجاد تمدن الهی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از معجزات عینی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) توجه ویژه به حقوق بنیادین کودکان است، گفت: هر پدر و مادری که نسبت به ادب کودک بی‌توجه باشند،در محضر پرودگار پاسخگو خواهند بود و هم خانواده و هم مسئولان امر موظفند زمینه تعلیم و تامین مهارت ها را فراهم کنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: متاسفانه به خاطر بحران‌های اقتصادی، در بعضی خانواده‌ها فرصت کافی برای توجه به مسئله تربیت کودک وجود ندارد و بعضی از پدران و مادران برای تمام برنامه‌ها وقت می‌گذراند و هزینه خرج می‌کنند اما نسبت به کودکان خود توجه چندان ندارند؛ فردای قیامت باید پاسخگو باشند.

وی افزود: توجه به مقوله بازی کودک، نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری شخصیت کودک دارد و پدر و مادرها باید مهارت‌های لازم را در این خصوص آموزش ببینند و شکل زندگی در ۷ سال اول کودک بناگذاری می‌شود و آزادی‌خواهی و تنوع‌طلبی در این دوره امری کاملا طبیعی است و تعلیماتی که کودک در این دوره می‌بیند، تا آخر عمر در روان او باقی خواهد ماند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: منظور از آزادی کودک، رها کردن کودک برای هر کاری نیست بلکه منظور این است که بیشتر از ظرفیت کودک از او چیزی درخواست نشود.

انتهای پیام/60001/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول