اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اعتماد به غرب هیچ دستاوردی برای دولت نداشت

امام جمعه سلطانیه گفت: دولت آقای رئیسی از اشتباهات دولت فعلی در اعتماد به غرب پرهیز کند چرا که اعتماد به غرب هیچ دستاوردی برای دولت نداشت.

اعتماد به غرب هیچ دستاوردی برای دولت نداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار داشت: عمل به واجبات و ترک محرمات و اقامه نماز و پرداخت زکات از مصادیق تقوا و ویژگی شیعیان امیرالمؤمنین است.

وی با اشاره به آخرین دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری و ارزیابی عملکرد دولت توسط رهبر معظم انقلاب و با بیان اینکه عملکرد دولت در همه بخش‌ها یکسان نبود بلکه در بعضی جاها طبق انتظار و در بعضی جاها انتظارات برآورده نشد، افزود: ارزیابی مقام معظم رهبری از عملکرد هشت ساله دولت منصفانه و عادلانه بود.

امام جمعه سلطانیه مهمترین بخش بیانات مقام معظم رهبری را تجربه تلخ اعتماد به غرب دانست و با بیان اینکه مقام معظم رهبری از تجربیات دولت فقط به عدم اعتماد به غرب به عنوان یک درس برای مسؤولان اشاره کرد و این نشانگر اعتماد زیاد دولت به غرب و تلاش برای حل مشکلات با تکیه به غرب بود که نه تنها حل نشد بلکه بر مشکلات افزود، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری دولت فعلی را متفاوت‌تر از دولت‌های قبلی و عبرت آموز بدرقه کرد.

خطیب نماز جمعه سلطانیه به سخنان رئیس جمهور در این دیدار مبنی بر اینکه باید روی پای خود بایستیم چرا که در جنگ اقتصادی و کرونایی هیچ کس به ما کمک نکرد و فقط بعد از اینکه توانایی ایران در ساخت واکسن را دیدند، گشایش ناچیزی ایجاد کردند، اشاره کرد، اذعان داشت: این سخن رئیس جمهور در این دیدار یک اعتراف تلخ و نابهنگام بود.

وی افزود: دولت آقای رئیسی از اشتباهات دولت فعلی در اعتماد به غرب پرهیز کند چرا که اعتماد به غرب هیچ دستاوردی برای دولت نداشت.

حسینی‌نسب به حضور ایران در رژه روسیه اشاره کرد و با بیان اینکه حضور ایران فقط صِرف رژه نبود بلکه پیام‌های زیادی داشت، یادآور شد: خودکفایی ایران در صنعت دریانوردی، ارتباط راهبردی با روسیه که خوش آمد مذاق آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای آمریکا نیست، آمادگی و خودکفایی نیروی دریایی ارتش در اوج تحریم‌ها و تضمین کننده حضور تجاری و اقتصادی ایران از مسیر دریا در حفاظت از نفت کش‌ها و کشتی‌های ایران از جمله پیام‌های این حضور بود.

خطیب جمعه سلطانیه روز ۲۵ ذیالحجه روز نزول سوره( هل اتی) در شأن خانواده امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) که در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز خانواده نام‌گذاری شده را یادآور شد و با اشاره به جایگاه خانواده در تربیت فرزندان افزود: خانواده نخستین نهاد تربیتی، نخستین مدرسه انسان و والدین اولین معلم فرزندان هستند.

وی با بیان اینکه خانواده محلی است که ارزش‌های اخلاقی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و والدین به عنوان باغبان، میوه دل خودشان را پرورش می‌دهند، تصریح کرد: پدر نگهبان خانواده است و باید وظیفه نگهبانی خود را خوب ادا کند تا خانواده آسیب نبیند. 

امام جمعه سلطانیه با انتقاد از بی‌تفاوتی برخی خانواده‌ها نسبت به تربیت فرزندان، به روایتی هشدارآمیز از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد: که پیامبر فرموده است، وای به حال فرزندان آخرالزمان از دست پدر و مادرشان که به فکر تربیت آنان نیستند.

وی گفت: برخی خانواده‌ها اگر فرزندانشان کوچکترین مشکل جسمی یا مادی داشته باشند، فورا درمان می‌کنند اما به مشکلات دینی و ایمانی آنها مثلا کاهلی به نماز و انحرافات آنان بی‌تفاوت هستند که پیامبر از آنان بیزار است و در قیامت هم همین فرزندان شاکی پدر و مادر خود می‌شوند.

حسینی نسب روز ۲۴ ذیالحجه روز انگشتر بخشی امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام در رکوع نماز و نزول آیه ولایت در شأن آن حضرت را یادآور شد و افزود: آیه ولایت دلیلی است بر امامت و ولایت امیرالمؤمنین  علیه السلام که قبل از واقعه غدیر نازل شده است.

 امام جمعه سلطانیه به شبهات شبهه افکنان در مورد این آیه از جمله اینکه چطور وقتی تیر از پای آن حضرت در نماز خارج می‌کنند متوجه نمی‌شود ولی صدای فقیر را می‌شنود و انگشتر خود را به او می‌بخشد، خاطر نشان کرد: اولا همه حالات اولیای الهی همیشه یکسان نیست پیامبر هم بخاطر صدای گریه کودک نماز جماعت را زودتر تمام می‌کند. ثانیا توجه به فقیر که درخواست کمک می‌کند، عین توجه به خدا و عبادت در عبادت و انجام دو عبادت در یک حالت است و امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نماز از خود بیگانه بود اما به خدا توجه داشت و توجه به فقیر توجه به خدا است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه شبهه افکنان با این سوالات و شبهات می‌خواهند یا فضائل امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام را زیر سوال ببرند یا با زیر سوال بردن انگشتر بخشی امیرالمؤمنین(ع)، ولایت و امامت ایشان را انکار کنند و یا با مقایسه خارج کردن تیر از پای حضرت در نماز و متوجه نشدن ایشان و انگشتر بخشی آن حضرت در حین نماز تناقض ایجاد کنند، تصریح کرد: به اتفاق مفسرین شیعه و تعداد زیادی از مفسرین اهل سنت آیه ولایت در شأن حضرت علی علیه‌السلام نازل شده است که در رکوع نماز انگشتر خود را به فقیر بخشید.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول