اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای 98 هزار و 99 زنجانی به کووید 19

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹8 هزار و 99 نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای 330 نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای 98 هزار و 99 زنجانی به کووید 19

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۹۷۰ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۳۶۲ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۸ هزار و ۱۲۹ مورد بوده است که ۳۱۳ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۸ هزار و ۹۹ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۷ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۸ هزار و ۱۰۶ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۵۲۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه است.

مردم نباید دغدغه نوع واکسن را داشته باشند  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه همه واکسن‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته اند قابلیت تزریق دارند افزود: هرکس در گروه مورد نظر هر واکسنی در دسترس باشد باید تزریق کند و دغدغه نوع واکسن نداشته باشد. 

پرویز  قزلباش استقبال مردم استان برای تزریق واکسن را بسیار خوب ارزیابی کرد و ولی این اقدام این کافی ندانست و گفت: گروه‌های پرخطر بالای ۸۰ سال واکسینه شدند که ۲۰ درصد باقی مانده و با وجود تماس و پیگیری متعدد مراجعه صورت نگرفته است.

وی همکاری مردم و رسانه‌های گروهی و سمن‌ها  و نهادهای خیریه را برای ترغیب و تشویق مردم در جهت  بالا بردن آگاهی مردم برای تزریق گروههای پرخطر بسیار کمک کننده دانست و افزود: اگر روند واکسیناسیون تسریع شود آرامش در جامعه بیشتر خواهد شد و ایمنی کلی در جامعه ایجاد میشود و مرگ میر ها در پیک های احتمالی  بعدی کمتر اتفاق خواهد افتاد.

وی با اعلام اینکه انتخاب واکسن در مراکز تزریق واکسن اختیاری است، ادامه داد: در صورت وجود چند نوع واکسن شهروندان می‌توانند نوع واکسن را انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تزریق واکسن برای افراد با معلولیت خاص و گروه‌های در معرض آسیب را تابع پروتکل‌های کشوری عنوان کرد و افزود: فعلا روند تزریق واکسن در کشور به صورت سنی است و منتظر دستور العمل‌های برای واکسیناسیون این گروه نیز هستیم. 

وی با بیان این مطلب که همه واکسن‌هایی که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند قابلیت تزریق دارند، تاکید کرد: بهترین کار در شرایط موجود تزریق اولین واکسن است که در چرخه واکسیناسیون قرار دارد.

قزلباش مقایسه بین واکسن‌ها را نادرست و تصوری غلط خواند و گفت: هر کس در گروه مورد نظر هر واکسنی در دسترس باشد باید تزریق کند و واکسن‌های موجود در مراکز مورد تایید وزارت بهداشت است به شرطی که در اولین فرصت و بدون دغدغه تزریق شود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول