اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تصویب ضوابط جدید خرید و فروش مواد دخانی در ترکمنستان

دولت ترکمنستان قوانینی را تصویب کرد که بر اساس آن خرید و فروش مواد دخانی از جمله سیگار با محدودیت بیشتری مواجه خواهد شد.

تصویب ضوابط جدید خرید و فروش مواد دخانی در ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، دولت ترکمنستان قوانینی را تصویب کرد که بر اساس آن خرید و فروش مواد دخانی از جمله سیگار در فروشگاههای این کشور محدود تر می‌شود.

بر اساس این قانون، فقط اشخاص حقوقی تحت صلاحیت وزارت تجارت و روابط اقتصادی خارجی می توانند به تجارت عمده و خرده فروشی محصولات دخانی در قلمرو ترکمنستان بپردازند.

فروش خرده فروشی محصولات دخانیات مجاز فقط در بخشهای تخصصی فروشگاههای مواد غذایی و غیر غذایی امکان پذیر است.

هنگام فروش محصولات دخانیات ، شرایط ویژه قرار دادن کالاهای این گروه باید فراهم شود، آنها باید از دید خریداران پنهان بمانند.

فروشنده مواد دخانی و سیگار می تواند نام آنها را در یک لیست قرار دهد. تهیه محصولات دخانیات برای بازبینی فقط در صورت درخواست خریدار پس از آشنایی با لیست آنها روی کاغذ امکان پذیر است.

علاوه بر این فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع است و در صورت شک فروشنده باید از خریدار مدرک شناسایی برای فروش سیگار درخواست کند.

براساس قوانین جدید ، فروش سیگار الکترونیکی و همچنین سیگارهای بدون فیلتر ممنوع است. فروش محصولات دخانیات در اماکن ورزشی، موسسات بهداشتی، فرهنگی و عمومی ممنوع است.

همچنین فروش در ایستگاه های راه آهن، اتومبیل و هواپیما، در بنادر دریایی و رودخانه ای، هتل ها و خرده فروشی های واقع در فاصله بیش از 100 متر از هر موسسه آموزشی ممنوع است.

فروش محصولات در این گروه از طریق اینترنت و سایر انواع تجارت از راه دور ممنوع است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول