اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

همدلی «مؤمنانه» در دهه ولایت | از کمک‌ ۳۶ میلیاردی مردم تا ورود به عرصه آبرسانی

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی از آغاز رزمایش کمک مؤمنانه از ۲۹ تیرماه به مناسبت دهه ولایت و امامت تا ۱۲ مرداد ماه خبر داد و گفت: طی این مرحله از رزمایش ۳۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان خدمت در سطح استان به مردم نیازمند ارائه می‌شود.

همدلی «مؤمنانه» در دهه ولایت | از کمک‌ ۳۶ میلیاردی مردم تا ورود به عرصه آبرسانی

سردار علی قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: رزمایش «کمک‌ مؤمنانه» فروردین‌ماه سال گذشته همزمان با شیوع کرونا در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مؤمنانه با هدف کمک به اقشار نیازمند و آسیب‌دیده در استان خراسان‌جنوبی همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی با اعلام اینکه قرارگاه مرکزی رزمایش «کمک مؤمنانه» در کشور فعال شده، مطرح کرد: در راستای اجرای این رزمایش  کمیته‌های پشتیبانی، شناسایی و سیاست‌گذاری توزیع، رسانه و فضای مجازی، دانش‌آموزی و مدارس، جهیزیه، تسهیلات و اشتغال تشکیل شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای مراحل مختلف این رزمایش در سال گذشته و سال جاری، مطرح کرد: عملکرد یک ساله نهضت کمک‌های مؤمنانه ثبت شده در خراسان‌جنوبی، ۳۷۰ میلیارد تومان است اما در مجموع با کمک‌های ثبت نشده به خصوص در بسته‌های معیشتی که توسط افراد مختلف انجام شده است، مبلغ بیش از این است.

توزیع ۱۲۲ هزار بسته معیشتی

قاسمی به تشریح کمک‌های مؤمنانه در سال جاری پرداخت و مطرح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۲ هزار و ۱۸۲ بسته معیشتی، ۱۰ هزار و ۸۹۱ دست کفش و لباس، یک هزار و ۳۸۳ مورد لوازم زندگی و ۴ هزار و ۷۹۱ کارت هدیه بین نیازمندان توزیع شده است.

وی همچنین از توزیع یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۷۷۳ پرس غذای گرم بهداشتی، ۴۸ هزار و ۷۲۰ قرص نان، توزیع ۸ هزار و ۱۲۳ کیلوگرم گوشت قربانی، توزیع ۵۲ هزار و ۷۲ بسته بهداشتی، توزیع ۴۵۳ مورد دارو و تجهیزات پزشکی بین افراد آسیب‌دیده از کرونا در طول سال جاری خبر داد.

آزادسازی ۶۶ زندانی جرایم غیرعمد، توزیع ۴۱۸ سری جهیزیه، اعطای ۱۴۵ فقره تسهیلات اشتغالزایی و توزیع ۵۲ هزار و ۷۲ بسته بهداشتی بخشی از کمک‌های مؤمنانه در سال جاری است

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی آزادسازی ۶۶ زندانی جرایم غیرعمد، توزیع ۴۱۸ سری جهیزیه، توزیع ۱۰ عدد تبلت و وسایل کمک آموزشی، اعطای ۱۴۵ فقره تسهیلات اشتغالزایی، توزیع یک هزار و ۱۱۱ بسته لوازم‌التحریر و اعطای ۶۴۸ وام قرض‌الحسنه را از دیگر کمک‌های انجام شده در استان طی رزمایش مؤمنانه ذکر کرد.

رزمایش مؤمنانه در دهه دلایت

قاسمی با اشاره به آغاز رزمایش کمک مؤمنانه از ۲۹ تیرماه به مناسبت دهه ولایت و امامت تا ۱۲ مرداد ماه، بیان داشت، دهه امامت و ولایت، فرصت بسیار ارزشمندی است تا پیرو منویات رهبری، کمک مؤمنانه ترویج و گسترش پیدا کند.

وی عنوان کرد: ۱۲ دستگاه خدمت‌رسان شامل کمیته امداد، بهزیستی، اوقاف و امور خیریه، هلال‌احمر، عتبات عالیات، اداره‌کل زندان‌ها، نیروهای مسلح، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد علوی، آستان قدس رضوی، خیرین مردمی، صندوق کارآفرینی امید و بسیج اصناف در رزمایش مؤمنانه مشارکت دارند.

همزمان با دهه ولایت هزار و ۹۳۴ بسته‌ معیشتی، ۱۷۸ سری جهیزیه، آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد، اشتغالزایی برای ۵۷ نفر و ۷۴۲ فقره تسهیلات اشتغال انجام می‌شود

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی به تشریح کمک‌های مؤمنانه از دوم تیر تا نهم مردادماه پرداخت و تبیین کرد: طی این مدت ۹ هزار و ۹۳۴ بسته‌ معیشتی، یک هزار و ۱۸۳ دست کفش و لباس، ۹ هزار و ۴۲۸ لوازم زندگی، ۸۷۱ کارت هدیه، ۲۰۳هزار و ۹۵۷ پرس غذای گرم، ۱۰ هزار و ۸۲۵ قرص نان، ۷۰ هزار و ۲۲۸ کیلوگرم گوشت قربانی توزیع می‌شود.

قاسمی توزیع ۲ هزار و ۳۹۰ بسته بهداشتی ـ درمانی و ۳۱۶ بسته لوازم‌التحریر و تبلت، آزادسازی ۴۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد، اهدای ۱۷۸ سری جهیزیه، ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۷ نفر، بهسازی و مرمت ۵۲ باب منزل محرومین، اعطای ۷۴۲ مورد تسهیلات اشتغال را از دیگر خدمات ارائه شده در رزمایش کمک‌های مؤمنانه در دهه ولایت و امامت عنوان کرد.

کمک‌های مؤمنانه ۳۶ میلیاردی در دهه ولایت

وی با اعلام اینکه در مجموع طی این مرحله از رزمایش ۳۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان خدمت در سطح استان به مردم نیازمند ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: اولویت بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی و پیشرفت سپاه مسئله آب است که با همکاری دستگاه‌های دولتی و خیران امیدواریم بتوانیم مسئله آب را در اولویت قرار دهیم.

آبرسانی به روستاها به کمک خیران  نمونه‌ای از کمک مؤمنانه است که در این بخش همه دستگاه‌ها از جمله بسیج سازندگی، هلال‌احمر، آب و فاضلاب و گروه‌های جهادی وارد کار شدند

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی آبرسانی به روستاها به کمک خیران را نمونه‌ای از کمک مؤمنانه ذکر کرد و افزود: در موضوع آب همه دستگاه‌ها از جمله بسیج سازندگی، هلال‌احمر، آب و فاضلاب و گروه‌های جهادی وارد کار شدند.

قاسمی در پایان متذکر شد: مردم در برخی روستاهای استان ما مشکلات سخت‌تری از خوزستان مواجه هستند که با ایمان، صبر و پایبندی به نظام اسلامی تحمل می‌کنند و می‌طلبد مسئولان تلاش بیشتری برای خدمت‌رسانی به مردم انجام دهند. 

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول