اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

انتقال محموله سنگ‌آهن یزد به ذوب‌آهن فارس از طریق خط‌آهن یزد-اقلید

عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: : امروز اولین قطار باری و محموله سنگ‌آهن معادن یزد به مقصد ذوب آهن پاسارگاد در استان فارس از طریق محور ریلی یزد ـ اقلید جابه‌جا می‌شود.

انتقال محموله سنگ‌آهن یزد به ذوب‌آهن فارس از طریق خط‌آهن یزد-اقلید

به گزارش خبرنگار‌ اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا کدخدازاده امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی در موضوع راه‌آهن یزد ـ اقلید اظهار داشت: قطار حامل خانواده معظم شهدا از ایستگاه راه‌آهن اقلید امروز حرکت کرد و با همکاری شرکت راه آهن مقدمات ادامه سفر این عزیزان از طریق راه آهن بافق به مشهد مقدس فراهم می‌شود.

وی افزود: از رویکردهای اصلی در تغییر الگوی حمل و نقل، تغییر الگوی جاده‌ای به ریلی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی است.

کدخدازاده با اشاره به رویکرد حمل بار توسط راه آهن گفت: حمل مواد معدنی و کانی به عنوان بارهای عمده در این خط ریلی در دستور کار است.

عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: استان یزد دارای معادن مختلف است و در مسیرهایی به سمت خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، شمال و جنوب، مراودات ریلی بار وجود دارد.

وی اضافه کرد: فاز یک راه‌آهن یزد ـ اقلید به طول 270 کیلومتر موجب اتصال ریلی استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان‌های قیدشده در بالا می‌شود و فاصله مبدا و مقصد در برخی مسیرها تا 310 کیلومتر کاهش می‌یابد.

کدخدازاده گفت: در سال اول بهره‌برداری از این خط ریلی 4 میلیون تن و در افق طرح 7 میلیون تن بار از این خط‌آهن عبور می‌کند.

عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: امروز اولین قطار باری و محموله سنگ‌آهن معادن یزد به مقصد ذوب آهن پاسارگاد در استان فارس از طریق محور ریلی یزد ـ اقلید جابه‌جا می‌شود.

وی در این حوزه از همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان مجری پروژه قدردانی کرد و پس از آن دستور حرکت قطار باری از سوی رئیس جمهور صادر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول