اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تجلیل از ۱۰ بانوی کارگر سادات مازندران به‌مناسبت عید غدیر/ تقدیر تبرکی

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قائم‌شهر با همکاری سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا استان مازندران در سفری یک روزه همزمان با عید سعید غدیر خم از ۱۰ بانوی سادات کارگر در کارخانجات تقدیری تبرکی به‌عمل آورد.

تجلیل از ۱۰ بانوی کارگر سادات مازندران به‌مناسبت عید غدیر/ تقدیر تبرکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مازندران، یک روز مانده به عید غدیر خم، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قائمش‌هر با همکاری سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا استان مازندران در اقدامی نو، در سفری یک روزه با اهدای پک فرهنگی و دسته گل از بانوان سادات تجلیل و تقدیر به‌عمل آمد.

در ابتدا، معصومه طالبی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قائم‌شهر به‌صورت نمادین از تجلیل ۱۰ بانوی کارگر سادات با حفظ کرامت اسلامی خبر داد و گفت: به‌مناسب عید با سعادت غدیر خم برای اهدای تبرک به بانوان زحمت‌کش در حوزه کارگری که در کارخانجات و شرکت‌های سراسر استان مشغول به‌کار هستند در محل کارشان حاضر شدیم.

*حمایت از بانوان و جامعه کارگری استان

وی با اعلام اینکه در دوران کرونا با هدف حمایت از کارگران تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی بین این قشر توزیع شد، گفت: این سازمان برنامه‌های متفاوتی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ارائه می‌دهد، این برنامه نیز یکی از آن‌ها است‌.

 سپس، سری به شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران واقع در مرکز استان مازندران زدیم، میزبان مدیرعامل شرکت و سه بانوی سیده و نخبه بودند.

*شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران و تولید ۷۰ درصد از محصولات دارویی کشور

سیدجواد حسینیان رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا استان مازندران در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره "شهید نوروزعلی یزدان خواه" به‌عنوان شهید خاص جامعه کارگری استان، اظهار کرد: در دهه امامت و ولایت و عید غدیر خم قرار داریم، امیدواریم از امت واقعی پیامبر اکرم باشیم.

وی با اشاره به اینکه جای خرسندی است که این مجموعه در استان با این جدیت و به خوبی با وجود همه فشارها و تنگناهای اختصاصی پیش می‌رود، افزود: شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران، ۷۰ درصد محصولات دارویی در سطح کشور را تولید می‌کند.

حسینیان گفت: در واقع این شرکت پرچم ولایت را در دست گرفته و با انسجام در این میدان سخت حضور پیدا کرده است، امروز ما در جبهه‌های مختلف در حال جنگ هستیم، جنگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی نیز بیش از دو دهه است که در حال انجام است و شاید به آن کم‌توجهی شد ولی بعدها شاهد جنگ اقتصادی خودش را بیشتر نشان داد.

*لزوم توجه به اعتقادات مقام معظم رهبری در بحث تولید

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا استان مازندران گفت: اگر فعالان در این حوزه نظر و اعتقاد مقام رهبری را به عنوون یک الگو در سر لوحه کارشان قرار می‌دادند، کسی نمی‌توانست به اقتصاد ضربه بزند، متاسفانه برخی از این نگاه‌ها نظر به داخل نیست، تفاهم نامه‌ها و برجام‌ها هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت باید از درون خودمان را بسازیم، خوشبختانه بعضی از این شرکت‌ها با تلاش پای کار آمدند و کارشان را جهادی پیش می‌برند.

این مسؤول یادآور شد: پیامبر در غدیر خم دست امیرالمومنان (ع) را بالا برد و گفت؛ هر کس من مولای او هستم امیرالمومنین هم مولای او است؛ اگر امروز ما فرمان ولایت را به‌درستی پیش ببریم، این مشکلات اثری نخواهد داشت، دشمن هر آنچه در دست داشت به میدان آورد هر نوع تحریمی را انجام داد دیگر چیزی ندارد، رفع تحریم از درون است باید خودمان را بسازیم.

*دولت جدید از نواقص بکاهد!

وی تاکید کرد: ما باید با این نگاه براساس منویات مقام رهبری حرکت کنیم قطعا پیروزی از آن ماست امیدواریم دولت جدید از نواقص موجود بکاهد و به رفع تحریم‌ها و مشکلات و معیشت مردم کمک کنند، بهره‌برداری از نخبگان به رشد چشم‌گیر شرکت‌ها کمک می‌کند.

حسینیان ادامه داد: شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران جزو شرکت‌های مهم و اثرگذار است، ما هم با افتخار به رفع موانع مجموعه‌ها کمک خواهیم کرد، از جمله رفع مشکلات برخی شرکت‌ها و درخواست‌هایی که در برخی ار بروکراسی‌های اداری گم می‌شود، کمک کردیم تا با کمترین هزینه و زمان مشکلشان حل شود.

*معرفی سفیران صرفه‌جویی برق به کارخانجات

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا استان مازندران یادآور شد: با توجه به مشکلات حوزه برق سازمان بسیج تفاهم‌نامه‌ای را با شرکت توزیع برق کشور منعقد کرد و فرماندهان پایگاه‌ها را به‌عنوان سفیران در صرفه‌جویی حوزه برق انتخاب کردیم.

*حضور موثر بانوان در شرکت‌های اخوان بابل

این مسؤول تاکید کرد: جایگاه زن مسلمان ایران جایگاهی خاص است که باید آن را قدر بدانیم، امروز دشمن همه تلاشش را گذاشته تا در این جنگ نابرابر در مقابل هجمه‌های دینی بتواند با نمایش مشکلات معیشتی و اقتصادی در اعتقادات مردم رسوخ پیدا کند.

وی اعلام کرد: خرسندیم که در طول ۴۲ سال بعد از انقلاب با همه هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی نظام ما محکم و استوار ایستاده و این قطار قوی و پرحجم رر حال حرکت است.

حسینیان خاطرنشان کرد: امروز مسیر انقلاب را با آبیاری خون صدها هزار شهید طی می‌کنیم، نقش بانوان کارگر نیز به‌عنوان سربازارن خط مقدم جبهه اقتصادی دارای اهمیت است و همچون یک سرباز یا بسیجی پشت خاکریز هستند چرا که امروز هم نبرد ادامه دارد.

*درخواست بیان مشکلات از گروه صنعتی نانو پارت خزر 

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه کربلا استان مازندران با اشاره به اینکه کارفرمایان و کارگران هر روز دچار آسیب هستند اما محکم و استوار ایستادند تا چراغ کارخانه و شرکت و منازل روشن باشد، گفت: همه باید تلاش کنیم همچنان که تا امروز ایستادیم با حضور جهادی به رونق تولید و رفع مشکلات کشور کمک کردیم همین‌طور باید ادامه بدهیم.

گفتنی است؛ در شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران که دارای بیشترین نیروهای بسیج است، طی یکی دو سال اخیر جذب بیش از ۳۰ نیروی جدید صورت گرفت و پس از ۲۰ سال استفاده طی دو سال اخیر در حال بروزرسانی و تجهیز است.

به گفته آقای موسوی مدیرعامل این شرکت بحث بازسازی کامل واحدهای تولیدی، افزایش میزان تولید و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید در برخی از محصولات همچون" آموکسی سیلین " ظرفیت دو برابر شده است.

در ادامه از بانوان سیده مرضیه سادات شهابی، سیده الناز موسوی و سیده خدیجه رضوی با اهدای پک فرهنگی و هدایای دیگر تجلیل به‌عمل آمد.

در بخش دوم این برنامه که با حضور رئیس جامعه خواهران این سازمان در بابل همراه بود، از چهار بانوی کارگر در شرکت‌های اخوان ایلیای البرز و شیمی‌کاران ساربان در این شهرستان تجلیل شد.

این دو مجموعه که از سال ۱۳۹۶ تاسیس شدند به‌صورت شبانه‌روز فعالیت کرده و در حوزه لوازم جانبی سینک ظرفشویی و تولید قطعات نوی آشپزخانه تولید دارند.

گفتنی است؛ تعداد کارگران این مجموعه بیش از ۳۰۰ نفر است که همگی بیمه بوده و طبق قانون کار حقوق دریافت می‌کنند، تولیدات این شرکت‌ها به کشور عراق صادر می‌شود.

*عیدی بسیج جامعه زنان سپاه بابل بانوان کارگر

رئیس بسیج جامعه زنان سپاه بابل در حاشیه این برنامه با اعلام برنامه‌های تشویقی عید غدیر در این شهرستان، بیان کرد: به‌مناسبت عید غدیر، به بانوان کارگری که فرزندان دو تا هفت سال دارند پکیج فرهنگی اهدا شد، خرید اقساطی گوشی موبایل، سفر زیارتی به مشهد مقدس، اختصاص بیمه خودرو با تخفیف تعلق می‌گیرد.

در ادامه از چهار بانوی فعال کارگر در این دو مجموعه تقدیر به‌عمل آمد.

در مرحله پایانی این بازدید، با حضور در شرکت گروه صنعتی نانو پارت خزر، ضمن بیان مشکلات و نکته نظرات از جانب آقای پورتیموری مدیرعامل این شرکت از سه بانوی سادات در این مجموعه به نام‌های سیده فاطمه عزیزی، سیده زهرا موسوی و  سیده عزیزه عابد تقدیر شدند.

گفتنی است؛ این مجموعه از سال ۱۳۹۰ تاسیس و دارای حدود ۱۷۹ نیروی انسانی در سراسر کشور است، در حال حاضر ۱۰۲ پرسنل بیمه‌ای و رسمی مابقی به‌صورت پیمانکاری فعال دارد، محصولات این شرکت در دو حوزه انسانی و دامپزشکی پرورش دام و طیور تولید می‌شود و شامل شوینده‌های خانگی با تنوع بیش از ۵۵ محصول مختلف با کیفیت و مطلوب بازار است.

به گزارش فارس؛ همزمان با فرا رسیدن غدیر خم این اقدام نمادین تاثیر زیادی در روحیه بانوان زحمت‌کش حوزه کارگری به‌ویژه مشاغل سخت داشت.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول