اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کمبود ۱۰ درصدی تولید برق کشور/ قطع انشعاب برق ادارات و اصناف پر مصرف

مسوول معاونت مقاومت مردمی و آموزش نظامی سازمان بسیج مستضعفین گفت: در شرایط کنونی کشور با کمبود ۱۰ درصدی برق روبه‌رو است و نیاز به مشارکت تمامی دستگاه‌های اداری و اقشار مختلف جامعه دارد.

کمبود ۱۰ درصدی تولید برق کشور/ قطع انشعاب برق ادارات و اصناف پر مصرف

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار نصرت الله سیف ظهر امروز در حاشیه رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق کشور در قالب طرح شهید عباسپور که به صورت ویدئو کنفراس برگزارشد طی سخنانی اظهار داشت: برای مقابله با کمبود و کاهش توزیع برق باید فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف در تمامی ادارات، نهاد‌ها، وزارت‌خانه‌ها، اماکن تجاری  و مسکونی به صورت مستقیم و غیر مستقیم نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق در شرایطی که بیماران کرونایی  و نیز جانبازان شیمیایی که مشکل تنفسی دارند و از دستگاه اکسیژن‌ساز استفاده می کنند ضروری است، افزود: بیش از ۵۰ هزار پایگاه مقاومت در کشور با رعایت امر به معرف و نهی از منکر از اسراف در مصرف برق خودداری کرده و در این مورد باید از وسائل برقی پر مصرف خودداری شود.

این مسوول ادامه داد: برای جلوگیری از مصرف بی رویه برق با پرهیز از بی‌تدبیری و سهل انگاری و همچنین حضوری پر شور در مشارکت مدیریت مصرف برق کمک به وزارت نیرو ضروری است.

انشعاب برق اصناف و ادارات پر مصرف قطع می‌شود

در ادامه مدیر عامل شرکت توزیع  نیروی برق استان فارس اظهار داشت: مانور مشترک شرکت توانیر و سازمان بسیج کشور در قالب طرح شهید عباسپور از 24 تیرماه  آغاز و امروز نیز با اجرای عملیات مدیریت مصرف با حضور اصناف و ادارات با توجه به محدودیت‌های تولید و عرضه برق برگزار شده است.

احمدرضا خسروی تصریح کرد: در اجرای این طرح ابتدا با تذکر لسانی داده خواهد شد و در صورت عدم رعایت مصرف برق اقدام به قطع انشعاب ادارات و اصناف پر مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رزمایش سراسری با همکاری بسیج در ۳۶ شهرستان استان فارس همزمان با سراسر کشور برگزار گردید، افزود: این رزمایش در قالب ۱۱۰ اکیپ حدود ۳۰ مگاوات یا ۳۰هزار کیلو وات کاهش بار و نیز بین ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلو وات ساعت صرفه‌جویی انرژی اجرایی عملیاتی می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس ادامه داد: طبق توافقی که بین شرکت توزیع نیروی برق استان و سپاه فجر فارس شکل گرفت مقرر گردید که این مانور متکی به یک روز نباشد و از سوی تمامی اقشار و در طول سال استمرار داشته باشد.

خسروی در مورد کشفیات «ماینر» که یکی از اهداف مشترک شرکت توزیع نیروی برق فارس و بسیج مستضعفین کشور است، نیز گفت: کشف دستگاه‌های رمزارز غیر مجاز شامل اماکن صنعتی، تجاری و خانگی با همکاری سپاه فجر در حال پیگری و اجرا است.

وی در ادامه به دمای مناسب کولرهای آبی و گازی در اوج گرما و افزایش مصرف برق اشاره کرد و گفت: اگر دمای کولر‌های گازی بیشتر از ۲۴ تا ۲۵ درجه  باشد به تنظیم ۲۵ درجه و نیز کولر‌های آبی با دور تند به دور کند و کاهش  روشنایی‌ها توصیه شده است چراکه  در صورت عدم رعایت منجر به قطع انشعاب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس ابراز داشت: تاکنون هزارو ۷۴ مورد از اصناف که اقدام به افزایش برق داشته‌اند در قالب چک لیست‌ها تذکر گرفته‌اند.

۱۵۰۰ تذکر لسانی، کتبی و شفاهی از سوی بسیج در مورد مصرف برق

معاون عملیات سپاه  فجر فارس نیز در ادامه این رزمایش اظهار داشت: دررزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت مصرف برق با حضور چهار قرار گاه شهید عباسپور به صورت هفتگی تشکیل و چگونگی مصرف برق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمد رضا رجبی اظهار داشت: در این رزمایش با حضور ۶۰۰ گروه امر به معروف و نهی از منکر لسانی در قالب گروه‌های مشترک بسیج و ادارات برق در تمامی شهرستان‌‌های فارس به صورت شفاهی و کتبی اقدام به تذکر لسانی به رعایت برق از سوی صنایع، کارخانجات و ادارات می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: از سوی شرکت توزیع نیروی برق لیست کارخانجات و ادارات پرمصرف دریافت شده و در این راستا بسیج ادارات و کارخانجات و همچنین هزار و ۲۲۰ تیم‌ گشت‌ رضویون در سطح استان فعال است.

معاون عملیات سپاه فجر فارس تصریح کرد: قرارگاه  فضای مجازی سپاه با همکاری شرکت توزیع نیروی برق  هشتگ‌های مختلفی تهیه و در سطح  فضای مجازی برای صرفه جویی در مصرف برق منتشر کرده است.

انتهای پیام/ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول