اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

یزدیخواه: بیش از 1500 ساعت روی طرح «فضای مجازی» کار شده/ بررسی در کمیسیون مشترک برای رفع ایرادات است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به انجام بیش از 1500 ساعت کار کارشناسی روی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در این کمیسیون گفت: قبول داریم این طرح هنوز کامل نیست و اگر مطابق اصل 85 به کمیسیون مشترک برود، ابهامات و اشکالات آن برطرف می‌شود.

یزدیخواه: بیش از 1500 ساعت روی طرح «فضای مجازی» کار شده/ بررسی در کمیسیون مشترک برای رفع ایرادات است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید علی یزدیخواه نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه علنی امروز و در موافقت با تقاضای جمعی از نمایندگان برای بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در کمیسیون مشترک مطابق اصل 85 قانون اساسی اظهار داشت: وقتی تیرماه سال گذشته این طرح به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع شد، با حضور همه بخش‌های دولتی، غیردولتی، حاکمیتی و مراکز پژوهشی کشور بیش از 1500 ساعت کار کارشناسی در کمیسیون بر روی این طرح صورت گرفت و بعد از آن حدود سه ماه نیز در مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تلاش شده است تا این طرح به بلوغ برسد، گفت: به خاطر وجود برخی اشکالات در این طرح اصرار داریم که مطابق اصل 85 قانون اساسی و در کمیسیون مشترک بررسی شود و در آنجا می‌توان نماینده دولت و فعالان این حوزه و کارشناسان را دعوت کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه این طرح 37 ماده دارد و اگر قرار باشد در صحن مجلس بررسی شود حداقل 2 یا 3 ماه وقت مجلس را می‌گیرد، خاطرنشان کرد: چون در این حوزه قانون نداریم، الان دچار ولنگاری هستیم و لازم است این مسأله ساماندهی شود.

یزدیخواه تصریح کرد: این طرح برای حمایت از جوانان فعال در عرصه فضای مجازی عرضه شده و می‌تواند برای کشور درآمدزایی کرده و خدمات را صادر کند و این طرح اصلا به دنبال محدود کردن کسب و کارها نیست.

وی افزود: از خانم‌های خانه‌دار گرفته تا محققان دانشگاهی می‌توانند از این طرح منتفع شوند؛ به گونه‌ای که به میزان استفاده‌ای که از اطلاعات بارگذاری شده این افراد در فضای مجازی می‌شود، باید به آنها حق‌الزحمه بارگذاری اطلاعات داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هیچ جای این طرح صحبت از مسدودسازی نیست، عنوان کرد: در این طرح تاکید شده است تا زمانی که پلتفرم‌های داخلی مشابه نمونه‌های خارجی که همه سرویس‌ها را ارائه کنند ایجاد نشوند، هیچ کسی حق مسدودسازی ندارد.

یزدیخواه با تاکید بر اینکه قبول داریم این طرح کامل نیست و باید طرح‌ها و لوایح متعددی به تناسب نیازها ارائه شود، اظهار داشت: اگر مطابق اصل 85 این طرح به کمیسیون مشترک برود، ابهامات و اشکالات برطرف می‌شود.

وی با ارائه مثالی در خصوص نقض حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: در اینستاگرام کافی است که تنها یک عکس یا یک اسم از شهید سلیمانی بگذارید و سریع حذف می‌کنند و در صورت تکرار هشدار می‌دهند که صفحه کاربر بسته می‌شود. این نمونه آزادی در غرب است و حرف ما این است که باید پلتفرم‌های داخلی قدرتمندی داشته باشیم که این طور تهدید نشویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول