اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نقش‌آفرینی بسیج مستضعفین در ایجاد ۳۰۰ مرکز واکسیناسیون/ افتتاح ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در اصفهان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: لازم است مراکز مناسبی برای تزریق واکسن کرونا در کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد کنیم که سازمان بسیج در این زمینه اعلام آمادگی کرد و به این ترتیب، ۹۰ مرکز مستقل ایجاد شده است و در ۲۱۰ مرکز هم مشارکت داریم که در مجموع می‌توان گفت سازمان بسیج مستضعفین در ۳۰۰ مرکز نقش‌آفرینی دارد.

نقش‌آفرینی بسیج مستضعفین در ایجاد ۳۰۰ مرکز واکسیناسیون/ افتتاح ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز واکیسناسیون سپاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان اظهار داشت: در سه دوره انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوره مبارزه با ویروس کرونا ملت ایران در تاریخ معاصر یک انسجام ملی و بهم پیوستگی بی بدیلی را به معرض نمایش گذاشتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: این از طرف کسانی گفته می‌شود که از نظر جامعه‌شناسی ملت ایران را مورد مطالعه قرار دادند اما مشاهده می‌کنیم که در این مدتی که گذشت علی رغم همه فشارها و عملیات روانی گسترده و فشارهای حداکثری دشمن علیه این ملت بزرگ و تهدیداتی که در حدی بود که حتی در ابتدای شروع این بیماری، تهدید به حمله نظامی هم شدیم، آن چیزی که این ملت به نمایش گذاشت همبستگی و وحدت و صلابت و عزم راسخ در مواجهه با ویروس کرونا، تحت تدبیر مقام معظم رهبری با مجاهدت کادر درمان و متخصصان بود.

وی عنوان کرد: بسیاری از دستگاه‌های سلامت در کشورهای مختلفی متلاشی شدند که مدعی زمینه بهداشت و سلامت هم هستند اما چون ساختار مردمی ندارند نتوانستند دوام آورند.

سلیمانی ابراز داشت: نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران توانست با ایجاد هم‌افزایی و تکیه بر قدرت مردم در مواجهه با این ویروس توفق پیدا کند و این آمار افزایشی هم شاید مربوط به عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها و عادی شدن بیماری است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: از طرفی تمرکز روی تولید واکسن داخلی در ۶ مسیر آغاز شد که در بین کشورهای مسلمان منحصر به فرد است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی در تولیدات واکسن تجربیات و امکاناتی داشتند اما کشورهایی که در تراز کشور ما از نظر سوابق علمی و تجهیزات هستند، نتوانستند واکسن تولید کنند.

سلیمانی تأکید کرد: در عین حال که دنیا در تحویل واکسن به ما خوش قولی نکرد و به تعهدات خودش عمل نکرد و همچنان که مسیر واردات واکسن مورد توجه است اما واکسن داخلی هم در حال تولید و تزریق است که مورد استقبال بسیاری از مردم هم قرار گرفته است‌.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه این شرایط وحدت و همدلی ما را به اعتلا و ارتقا رساند و دستگاه سلامت ما را ارتقا داد، افزود: لازم است مراکز مناسبی برای تزریق این واکسن در کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد کنیم که این مهم انجام گرفت و سازمان بسیج اعلام آمادگی کرد که در این زمینه نقش‌آفرینی کند و در مراکز مشترک مشارکت کند.

وی عنوان کرد: به این ترتیب، ۹۰ مرکز مستقل ایجاد شده است و در ۲۱۰ مرکز هم مشارکت داریم که در مجموع می‌توان گفت سازمان بسیج مستضعفین در ۳۰۰ مرکز نقش‌آفرینی دارد.

سلیمانی بیان داشت: امروز هم دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون با کمک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شهرداری اصفهان، سپاه استان اصفهان، ناحیه امام رضا(ع)، صنایع استان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور همچنین عنوان کرد: به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام شده به هر میزان که لازم باشد در چارچوب این طرح در کنار آن‌ها خواهیم بود و همه امکانات را در اختیار قرار می‌دهیم تا با واکسیناسیون بتوان زنجیره بیماری را قطع کرد البته از رعایت پروتکل‌ها نباید غفلت کرد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت‌های ملت ایران هم به زودی کامل خواهد شد و دیگران به زودی به تمجید از ملت ایران خواهند پرداخت.

به گزارش فارس، ظهر امروز د‌و مرکز تجمیعی واکسیناسیون در ملک‌شهر و رهنان اصفهان با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، طاهره چنگیز، سردار مجتبی فدا و جمعی از مسؤولان استانی و کشوری افتتاح شد.

 

در این مراسم آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام احمد محمودی اولین دز واکسن کوایران برکت را دریافت کردند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ر۳۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول