اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

برزیل مجوز واردات واکسن بهارات را تعلیق کرد

آژانس نظارت بر بهداشت برزیل، «Anvisa» اعلام کرد: مجوز واردات واکسن «باهارات بیوتک» را به طور موقت تعلیق کرده است.

برزیل مجوز واردات واکسن بهارات را تعلیق کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آژانس نظارت بر بهداشت برزیل، «Anvisa» اعلام کرد: مجوز واردات واکسن «باهارات بیوتک» را به طور موقت تعلیق کرده است.

در ماه آوریل نیز واردات واکسن «باهارات بیوتک» از سوی آژانس بهداشت برزیل به علت ارائه نشدن مدارک کافیِ آزمایش های بالینی در مراحل تولید متوقف شد.

واکسن بهارات بیوتک بر پایه ویروس ضعیف شده سارس-کووید ۱۹ ساخته شده و شرکت «باهارات بیوتک» در تلاش است تا این واکسن در لیست استفاده اضطراری سازمان جهانی بهداشت قرار بگیرد. 

برزیل با بیش از ۵۵۰ هزار کشته، در مقایسه با ایالات متحده دومین آمار افراد جان باخته در اثر بیماری همه‌گیر را به خود اختصاص داده است. 

آژانس نظارت بر بهداشت برزیل یادآور شد، اجازه واردات که در ۴ ژوئن صادر شده است تا زمان دریافت اطلاعات اضافی در مورد واکسن از جمله اسناد فنی و حقوقی مربوط به واکسن، به حالت تعلیق در خواهد آمد.

در بیانیه مطبوعاتی آژانس نظارت بر بهداشت  آمده است: این تصمیم همچنین این واقعیت را در نظر گرفته که ممکن است اسناد غیرقانونی ارسال شده باشد که می‌تواند در نتیجه گیری آژانس در مورد جنبه‌های کیفیت، ایمنی و اثر بخشی واکسن تأثیر بگذارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول