اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پلیس از ظرفیت نظارت مردم بیش از گذشته استفاده کند

امام جمعه اصفهان گفت: پلیس و سایر نیروهای امنیتی و انتظامی بهتر است بیش از پیش از ظرفیت نظارت مردم استفاده کنند تا امکان نظارت مستمر و دقیق به منظور کنترل جرائم و افزایش امنیت در جامعه فراهم شود.

پلیس از ظرفیت نظارت مردم بیش از گذشته استفاده کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفها به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان و جمعی از معاونان با گرامیداشت دهه ولایت اظهار داشت: زیارت غدیریه، زیارتی برای شناخت امام معصوم(ع) است و توصیه شده که این زیارت خوانده شود چراکه ۳۰ آیه از قرآن کریم در این زیارت‌نامه آمده و مفاهیم و معارف گرانمایه‌ای در آن آمده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی و مشکلات ناشی از شرایط بد اقتصادی در جامعه افزود: بنده معتقد هستم جمهوری اسلامی ایران برای امنیت این کشور تلاش زیادی انجام داده است اما آسیب‌ها زیاد است و برای کنترل آن باید چاره‌اندیشی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: خدای مهربان دنیا را برای عمل کردن و اصلاح شدن قرار داده است نه برای عذاب کردن؛ همچنین در قرآن کریم و دستورات دینی بر رعایت عدالت همراه با انصاف تأکید شده است بنابراین مجموعه قوانین و اقدامات نیروهای امنیتی و انتظامی به ویژه پلیس باید به گونه‌ای باشد که زمینه اصلاح افراد مجرم فراهم شود و حقوق مردم تضییع نشود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کنید روش دینی را به کار ببندید و پلیس علاوه بر داشتن اقتدار، عطوفت و مهربانی، مدارا کردن با مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد، همچنین در برخورد با تخلفات صنفی بهتر است بیش از پیش با مردم مدارا کرد تا فرصت جبران، اصلاح و دریافت مجوز لازم برای آنان فراهم باشد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت نظارت مردم به منظور کنترل جرائم و افزایش امنیت در جامعه گفت: بهره گیری از ظرفیت نظارت مردمی، می‌تواند کمک شایانی به اقدامات پلیس داشته باشد چراکه نظارت مستمر، دقیق و گسترده با استفاده از نیروهای نظامی امکان‌پذیر نیست.

محمدرضا میرحیدری نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد پلیس در استان اصفهان و با اشاره به همدلی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و قضایی اظهار داشت: سال گذشته، استان اصفهان در کنترل جرم یکی از استان‌های موفق در سطح کشور بوده که این عملکرد، نشان از همدلی و تلاش روزافزون و ایثار نیروهای خدوم انتظامی و امنیتی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان افزود: کاهش میزان وقوع سرقت‌های مسلحانه، راه‌اندازی گشت‌های ویژه در خارج از شهرها برای کاهش ورود سارقان غیربومی، کاهش میزان آدم‌ربایی، افزایش کشفیات مواد مخدر، سلاح غیرمجاز، مشروبات الکی داخلی و خارجی از جمله اقدامات نیروی انتظامی استان اصفهان در سال گذشته است.

وی در ادامه گفت: افزایش ۸۳ درصدی کشفیات قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی و کاهش ۴۶ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری و برون‌شهری از دیگر نتایج اقدامات پلیس در سطح استان اصفهان به شمار می‌رود، البته آمارهای ۴ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری را نشان می‌دهد.

میرحیدری یادآور شد: کاهش مجازات برخی از جرائم همچون دزدی، حمل سلاح و آدم‌ربایی باعث جری‌تر شدن مجرمان می‌شود و کار پلیس را سخت کرده و بی‌نظمی و یا ناامنی را افزایش می‌دهد که انتظار داریم مراجع ذی‌صلاح نسبت به این موضوع اقدام کافی را داشته باشند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول