اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

معاون وزیر کشور: اطلاعی از صادرات سیمان ندارم/کارخانه سیمان کرمان با کمتر از یک‌سوم ظرفیت تولید می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: در خصوص صادرات سیمان اطلاعات ندارم، اما آنچه مسلم است یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت سیمان به دلیل کاهش تولید است که به خاطر مشکلات تامین برق کارخانجات است.

معاون وزیر کشور: اطلاعی از صادرات سیمان ندارم/کارخانه سیمان کرمان با کمتر از یک‌سوم ظرفیت تولید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بابک دین‌‌پرست امشب در حاشیه بازدید از واحد‌های تولیدی کرمان اظهار داشت: مشکلات واحد‌های تولیدی استان را در این سفر بررسی می‌کنیم.

وی افزود: چند مورد خیلی مهم را در دستور کار داریم یکی وضعیت واحد‌های تحت تملک شبکه بانکی است، واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل استان و واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک ‌های صنعتی که برای احیا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه دو واحد تولیدی کرمان را بازدید کردیم، گفت: واحد سیمان مهمترین مشکل آن بحث قطعی برق است و متاسفانه به دلیل مشکلاتی که به دلیل قطعی برق داشتند این کارخانه می‌تواند روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن تولید داشته باشد اما با کمتر از یک سوم ظرفیت تولید می‌کند.

دین‌‌پرست ادامه داد: امروز و دیروز تصمیمات خوبی در سطح وزارت صنعت و وزارت نیرو گرفته شده و به آنها ابلاغ شده اما در برخی از صنایع به خاطر اینکه در خط ابتدایی تولید به برق با درصد بالایی دارند شاید به اینها کمک نکند از جمله کارخانه سیمان و حتی آلومینیوم کرمان که فردا تصمیم می‌گیریم و در سطح ملی هم تصمیماتی گرفته می‌شود که امیدوارم بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به طرح موضوع واردات کالاهای تولیدی در این کارخانه عنوان کرد: بررسی می‌کنیم و اگر مشخص شود این میزان تولید کفاف نیاز داخل را می‌دهد حتما باید جلوی واردات گرفته شود.

وی تصریح کرد: از مشکلات جدی ما بحث واحد‌های صنعتی تعطیل در شهرک‌های صنعتی است، یک هزار و ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در کشور داریم که از این تعداد ۸۲۸ شهرک و ناحیه فعال هستند که حدودا ۸۲ درصد را شامل می‌شود و در این واحد‌های فعال هم ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی وجود دارد که ۱۷ درصد شامل ۸ هزار و ۵۰۰ واحد غیرفعال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور افزود: در استان کرمان ۴۲ شهرک و نواحی صنعتی وجود دارد که یک‌هزار و ۳۵۰ واحد تولیدی دارد که در سطح ملی تعداد واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی که غیرفعال است حدود ۱۸ درصد است اما در استان کرمان اعلام شده حدود ۲۱ درصد است که باید تصمیم‌گیری شود.

دین‌‌پرست با اشاره به بازدید از ۶ واحد قطعات خودروسازی در بم که انجام خواهد شد، گفت: مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داده و در ستاد ملی نیز بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص صادرات سیمان اطلاعات ندارم، اما آنچه مسلم است یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت سیمان به دلیل کاهش تولید است که به خاطر مشکلات تامین برق کارخانجات است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول