اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ثبت جهانی هورامان تاثیر بسزایی در توسعە گردشگری کردستان خواهد داشت

استاندار کردستان گفت: ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان در یونسکو تاثیر بسیار زیادی در رونق و توسعە گردشگری کردستان خواهد داشت.

ثبت جهانی هورامان تاثیر بسزایی در توسعە گردشگری کردستان خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا شامگاه امروز در حاشیه مراسم جشن ثبت جهانی هورامان در عمارت خسروآباد سنندج، اظهار داشت: امروز یکی از بخش‌های مهم درآمدی کشورها از‌ بخش توریسم و گردشگری حاصل می‌شود و بی‌گمان ثبت جهانی  هورامان می‌تواند در افزایش درآمد مردم منطقە نقش زیادی ایفا کند.

وی افزود: ثبت جهانی هورامان بە عنوان میراث فرهنگی در یونسکو می‌تواند این منطقە و کردستان و پتانسیل‌های آن را بە دنیا معرف کند.

مرادنیا با بیان اینکە هورامان میان دو استان کردستان و کرمانشاە واقع شده و بخشی از آن نیز در خاک اقلیم کردستان عراق است، اظهار کرد: ما آمادگی داریم تا تجربیات خود را در زمینە ثبت جهانی هورامان در اختیار اقلیم کردستان عراق قرار دهیم تا این اتفاق نیز در آن منطقە روی دهد.

استاندار کردستان در پایان ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان در یونسکو را بە همە مردم استان و بویژە مردم متدین و با فرهنگ هورامانات تبریک گفت.

به گزارش فارس، ظهر امروز پس از بررسی پرونده هورامان، بعنوان وسیع‌ترین منظر فرهنگی کشور در یونسکو ثبت جهانی شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول