اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گروه‌های پژوهشی استانداردسازی متناسب با گیلان راه‌اندازی شود

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه تجهیز آزمایشگاه برای اقلامی مانند زیتون و چای باید در دستور کار قرار بگیرد، گفت: گروه‌های پژوهشی متناسب با گیلان راه اندازی شود و سازمان استاندارد ایران این آمادگی را دارد تا با تصویب مجوز گروه‌های پژوهش، بستر مناسب فعالیت علمی و کیفی‌سازی در گیلان را فراهم کند.

گروه‌های پژوهشی استانداردسازی متناسب با گیلان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا شریعتی عصر امروز در جلسه شورای استاندارد گیلان با اشاره به اهمیت کیفی‌سازی و استانداردسازی اقلام و کالاها اظهار کرد: مجلس با تاکید بر اهمیت استانداردسازی، در سال ۹۶ بعد از چندسال کارهای کارشناسی، قانون تقویت نظام استاندارد را به تصویب رساند. 

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد دستگاه حاکمیتی است که مستقیما زیر نظر شخص رئیس‌جمهور اداره می‌شود، افزود: متولی امر کیفیت جز در خدمات بهداشتی، دارو و اسلحه، سازمان ملی استاندارد است. 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه کارشناسان سازمان استاندارد ضابط قضایی بوده و شورایی طبق ماده ۴۲ قانون با حضور نماینده قوه قضاییه تشکیل شده است، گفت: مباحث مربوط به آسانسور و هوای پاک نیز از دغدغه‌های اداره استاندارد است و اخیرا مکاتباتی در خصوص هوای پاک نیز صورت گرفته تا نتیجه مطلوب محقق شود. 

شریعتی با اشاره به اینکه تجهیز آزمایشگاه برای اقلامی مانند زیتون و چای باید در دستور کار قرار بگیرد گرچه با آزمایشگاه‌های همکار نیز می‌توان همکاری کرد، افزود: گروه‌های پژوهشی متناسب با گیلان راه اندازی شود و سازمان استاندارد ایران این آمادگی را دارد تا با تصویب گروه‌های پژوهش، بستر مناسب فعالیت علمی و کیفی‌سازی در گیلان را فراهم کند. 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه اداره استاندارد انزلی نیز افتتاح شده است، تصریح کرد: در خصوص مصالح ساختمانی نیز باید به صورت جدی ورود کرد چرا که استانداردسازی مصالح و تبدیل آن به ساختمان نیز باید با کیفی‌ترین شکل ممکن استانداردسازی صورت بگیرد. 

وی با بیان اینکه پژوهش درباره سموم آفتکش تولید داخل با بررسی برنج داخلی، نشان از مطلوب بودن برنج داخل نسبت به برنج‌های وارداتی‌است، گفت: اصناف در خصوص استاندارد بودن ترازوهای خود مطمئن باشند چرا که این موضوع حق الناس بوده و لزوم رعایت آن مورد تاکید است. 

گیلان در سال گذشته ۶۶۶ میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشته است
استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به مسائل مربوط به استانداردهای آسانسور ادارات در سال گذشته اظهار کرد: اخذ گواهینامه معاینات فنی یکی از موضوعاتی بوده که به آن تاکید شده و باید به طور دقیق صورت بگیرد. 

ارسلان زارع با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد به عنوان یکی از سازمانهای مرجع وظایف خطیری را بردوش دارد چرا که زندگی آحاد مردم متاثر از عملکرد این سازمان است، گفت: اعلام نظرسازمان ملی استاندارد از پشتوانه علمی و تخصصی خوب و شایسته‌ای برخوردار است بنابراین مردم با توجه به تخصص این سازمان با خیالی آسوده از کالاهای مورد تایید استاندارد، استفاده می‌کنند. 

وی با تاکید بر اعتماد مردم بر نشان استاندارد در کالاها و اقلام افزود: استفاده بیشتر از آزمایشگاه‌های همکار و تفویض اختیار بیشتر به استان‌ها، می‌تواند گامی موثر در حمایت از تولیدکنندگان باشد. 

استاندار گیلان با بیان اینکه در این دولت برای استانداردسازی کالاها کارهای خوبی انجام شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه گیلان در تولید بیست محصول حائز رتبه برتر در کشور است برای خدمات بهتر و شایسته‌تر اقدامات خوبی انجام شده که یکی از آن‌ها توافقات امروز با سازمان منطقه آزاد است. 

زارع با اشاره به سه بندر آستارا، انزلی و کاسپین در گیلان بیان کرد: گیلان از جمله استان‌های است که در مسائل صادرات و واردات جایگاه بالایی دارد و در سال گذشته ۶۶۶ میلیون دلار صادرات غیر نفتی از گیلان صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه با پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا و فعالیت میز اتحادیه در گیلان، استان نمایندگی این مهم را بر عهده گرفته است، افزود: با کیفی‌سازی محصولات صادراتی گامی موثر در توسعه استان باشد بنابراین دقت و نظارت بر واردات و صادرات بسیار حائز اهمیت است. 

استاندار گیلان با بیان اینکه استاندارد وکیفی‌سازی محصولات موجب افزایش اعتماد مردم می‌شود، گفت: کیفی‌سازی علاوه بر اعتمادسازی مردم، باعث توسعه استان نیز می‌شود. 

بسیاری از آسانسورهای ادارات بعد از بازدید و نظارت موفق به اخذ گواهینامه نشدند
مدیرکل استاندارد گیلان نیز در این جلسه با اشاره به استانداردسازی آسانسورسازی ادارات و مراکز عمومی اظهار کرد: استانداردسازی آسانسور حائز اهمیت است چرا که بسیاری از آسانسورهای ادارات بعد از بازدید و نظارت موفق به اخذ گواهینامه نشدند. 

مهناز جعفریان با بیان اینکه استانداردسازی آسانسور‌ها و موتور خانه‌ها و طول عمر آن‌ها مستلزم هزینه‌هایی است، گفت: تعمیر و تجهیز آسانسورها از جمله هزینه‌های است که باید برای برطرف کردن آن تدابیری اندیشید. 

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره بر نظارت بر استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه نظارت بر ساخت و سازها در استان، ضرورت تولید و استفاده از مصالح استاندارد و الزام قانونی و تکالیف مقرر در مواد ۳۴ و ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۹۰، پیشنهاد می‌شود تا امکان فعال‌سازی و حضور نماینده استاندارد در کمیسیون استاندارد مصالح ساختمانی و سازمان نظام مهندسی ساختمان محقق شود. 

وی با اشاره به آزمون دوره‌های وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستاد عمومی گفت: با توجه به جغرافیایی انجام بیش از ۶ هزار مورد آزمون مسایل سنجش، نیازمند همکاری موثر اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها بوده و علی‌رقم هماهنگی‌های قبلی مقاومت و مشکلات عدیده‌ای به طور مداوم برای شرکت مجری تعیین صلاحیت شده به وجود می‌آید. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول