اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

45 ماه حبس برای پرسنل نظامی آمریکا به اتهام افشای اسرار محرمانه پهپادی

یک تحلیلگر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی آمریکا به اتهام افشای اسرار فوق محرمانه عملیات پهپادهای ارتش آمریکا در افغانستان به چهل و پنج ماه حبس محکوم شد.

45 ماه حبس برای پرسنل نظامی آمریکا به اتهام افشای اسرار محرمانه پهپادی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران گزارش دادند که یک تحلیلگر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی آمریکا به اتهام افشای اسرار فوق محرمانه عملیات پهپادهای ارتش آمریکا به ۴۵ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «دانیل هیل» از ایالت تنسی و تحلیلگر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی  آمریکا به دلیل افشای اطلاعات کاملاً محرمانه درباره برنامه هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به یک روزنامه نگار به ۴۵ ماه زندان محکوم شد.

دانیل هیل اظهار داشت که انگیزه وی برای این افشای اطلاعات محرمانه به یک خبرنگار تحقیقی کشته شدن غیر نظامیان در افغانستان به وسلیه پهپادها بود. قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده با اشاره به لزوم بازدارندگی دیگران از افشای اسرار دولتی گفت که دانیل هیل غیر از اشتراک اطلاعات طبقه بندی شده با این خبرنگار موارد اتهامی دیگری نیز دارد.

دادستان‌های آمریکا  استدلال کرده اند که هیل  که در اوت ۲۰۱۲ به افغانستان اعزام شد از اعتماد دولت آمریکا سو استفاده کرد در حالی که می‌دانست اسنادی که به اشتراک می گذارد باعث خسارت جدی  و در بعضی موارد سنگین به امنیت  ملی آمریکا می‌شود. دادستان‌های آمریکا گفتند، در نتیجه اقدامات هیل، شرورترین تروریستهای جهان اسنادی را بدست آوردند که توسط ایالات متحده به عنوان «محرمانه» و «فوق محرمانه»  طبقه بندی شده بود.

 

وظیفه هیل هنگام استقرار در افغانستان تعیین مکان برای حملات هواپیماهای بدون سرنشین و ردیابی سیگنال‌های تلفن همراه مرتبط با شبه نظامیان افغانستان بود. هیل گفته است که هنگام تماشای فیلم کشته شدن غیر نظامیان افغانستان احساس گناه می‌کرده است.

 تحقیق  اخیر  دانشگاه «براون» آمریکا در مورد تلفات غیرنظامیان افغانستانی در حملات هوایی آمریکا  نشان می‌دهد که  تلفات غیرنظامیان شدت یافته بود. تنها در سال ۲۰۱۹ در نتیجه حملات هوایی نیروهای آمریکایی، ۷۰۰ غیرنظامی کشته شدند.  در دوره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز  تلفات غیرنظامیان افغانستان در حملات هوایی  افزایش چشمگیری داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول