اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جاده سیاهو و کرونا؛ محور دیدار امروز آشوری با نوبخت

محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس در دیدار با نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، پیگیر تخصیص اعتبار ویژه برای مهار کرونا، تکمیل سریع‌تر پروژه بیمارستان 531 تختخوابی و راه سیاهو شد.

جاده سیاهو و کرونا؛ محور دیدار امروز آشوری با نوبخت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری صبح امروز در دیدار با نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، پیگیر اعتبارات ابلاغی سفر رییس جمهور به هرمزگان به میزان بیش از 172 میلیارد تومان به منظور ایجاد توازن منطقه‌ای در استفاده از امکانات کشور شد.

وی از نوبخت خواست تا با توجه به وضعیت حاد کرونایی هرمزگان، دستور ابلاغ 50 میلیارد تومان دیگر برای مبارزه با بیماری کرونا و همین طور دستور تسویه بدهی دانشگاه علوم پزشکی با شرکت‌های دارویی را نیز صادر کند.

آشوری در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به در مضیقه بودن هرمزگان به لحاظ تخت‌های بیمارستانی، خواستار تخصیص جدیدی برای تکمیل بیمارستان 531 تخت‌خوابی بندرعباس شد.

راه سیاهو نیازمند اعتبار ویژه

نماینده بندرعباس در این دیدار عنوان کرد: پروژه احداث محور سیاهو به منظور برخورداری بیش از 100 روستای محروم بخش احمدی و سیاهو از راه ارتباطی مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طوری که ضمن تردد مردم بیش از 100 روستای این منطقه، راه جایگزین بزرگراه بندرعباس - حاجی‌آباد نیز بشمار می‌رود.

وی بیان داشت: این پروژه از محل اعتبارات استانی از سال 1393 آغاز و عملیات اجرایی آن با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصدی در دست اجرا است و حدود 3 کیلومتر از این مسیر 15 کیلومتری به بهره برداری رسیده و عملیات خاکی مابقی محور نیز به اتمام رسیده اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه و گذشت زمان، عملا فرآیند احداث این پروژه را هزینه‌بر ساخته است، لذا تأمین اعتبار 40 میلیارد تومانی برای این پروژه می‌تواند آن را سریع‌تر تکمیل و به خدمت مردم درآورد.

نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز در این دیدار با دستور کتبی در مورد هر کدام از موارد فوق، دستور داد تا تخصیص‌های در نظر گرفته در اولویت اقدام قرار گیرد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول