اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

به‌زودی عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن بیرجند آغاز می‌شود

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه احداث راه‌آهن به عنوان یکی از محورهای بزرگ توسعه استان می‌تواند به پیشرفت خراسان‌جنوبی و کشور کمک کند، گفت: عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن بیرجند به زودی آغاز می‌شود.

به‌زودی عملیات اجرایی احداث ایستگاه راه‌آهن بیرجند آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «حمید ملانوری» استاندار خراسان‌جنوبی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولان از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند- یونسی بازدید کرد.

قطعه ۱۶ راه‌آهن بیرجند- یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در بحث زیرسازی ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. طول کل راه‌آهن بیرجند- یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که از این مقدار ۹۰ کیلومتر در قالب ۲ قطعه ۵۸ کیلومتری از طرف ایستگاه یونسی و ۳۲ کیلومتری نیز از طرف بیرجند در دست اجرا است.

«حمید ملانوری» استاندار خراسان‌جنوبی در این بازدید راه‌آهن را از پروژه‌های حیاتی و مهم استان و کشور دانست و اظهار داشت: این مهم سال‌های سال است که مورد مطالبه و انتظار مردم این خطه بوده است.

وی با بیان اینکه این پروژه به عنوان یکی از محورهای بزرگ توسعه استان می‌تواند به پیشرفت خراسان‌جنوبی و کشور کمک کند، بیان داشت: به جهت اهمیت این پروژه، اجرا و بهره‌برداری از آن مهم‌ترین دغدغه و هم و غم مدیران در استان و در سطح ملی است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن در قطعات مختلف در حال اجرا است، گفت: پروژه در قطعات مختلف از چابهار در سیستان و بلوچستان تا یونسی در خراسان‌رضوی با پیشرفت فیزیکی متفاوت در حال اجرا است.

ملانوری در خصوص قطعه بیرجند- یونسی با اعلام اینکه این قطعه با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی ۲ پیمانکار دارد و در حال اجرا است، اضافه کرد: پیمانکار برای اجرای پروژه با مشکلاتی در بحث تأمین آب و سیمان مواجه شده که امروز هماهنگی‌های لازم برای رفع آن‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ادامه پروژه در قالب کنسرسیوم ریلی تعیین تکلیف شده، مجوزها و قراردادها به امضا رسیده و با تأمین اعتبار مالی به زودی شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: احداث ایستگاه راه‌آهن بیرجند نیز با مجوزهایی که پیگیری شده، به‌زودی احداث می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اقداماتی که در راستای اجرای پروژه راه‌آهن صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد که روند اجرای این پروژه شتاب بگیرد و در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول