اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

همت بسیج سازندگی برای تأمین علوفه/ ورود ۸۳۰ تن علوفه به استان

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: از حدود دو ماه گذشته که جلساتی برای تأمین علوفه استان برگزار شده تاکنون حدود ۷۷۰ تن کاه گندم و حدود ۶۰ تن یونجه با کمک مالی مردم وارد استان شده که از این‌مقدار ۵۴۰ تن مربوط به شهرستان بشرویه است.

همت بسیج سازندگی برای تأمین علوفه/ ورود ۸۳۰ تن علوفه به استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به مشکل خشکسالی و کمبود علوفه و نهاده‌های دامی در خراسان‌جنوبی جلساتی طی ماه‌های گذشته در راستای تأمین علوفه از سایر استان‌ها برگزار شد.

وی افزود: برای تأمین علوفه مورد نیاز دام استان، طرحی را با همکاری صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی که با تسهیل‌گری مجموعه بسیج و مسئولان بسیج سازندگی شهرستان‌ها ایجاد شده اجرا کردیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان داشت: برای این اقدام طرح به صورت پایلوت در شهرستان بشرویه اجرایی شد ضمن اینکه این طرح درشهرستان‌ها دیگر به مقدار کمتر اجرا شده است.

هنری عنوان کرد: افرادی که نیاز به علوفه برای دام داشتند در قالب طرح ثبت‌نام کرده و هزینه‌هایی که مورد نیاز تأمین علوفه بود توسط مردم از طریق صندوق قرض‌الحسنه جمع‌آوری شده است.

وی مطرح کرد: با توجه به ارتباطی که با استان‌های مبدأ برای تأمین علوفه به ویژه کاه گندم برقرار کردیم، برای خرید علوفه از استان‌های خوزستان، کرمانشاه و استان‌های غربی کشور برنامه‌ریزی شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بحث انتقال علوفه به استان یکی از مشکلات اساسی حمل نقل به دلیل بعد مسافت بود، گفت: طبق جلساتی که در شهرستان‌ها با کامیون‌داران برگزار کردیم مقرر شد رانندگان با مبلغ کم علوفه را به استان منتقل کنند.

هنری بیان داشت: از حدود دو ماه گذشته که جلساتی برای تأمین علوفه استان برگزار شده تاکنون حدود ۷۷۰ تن کاه گندم و حدود ۶۰ تن یونجه با کمک مالی مردم وارد استان شده که از این‌مقدار ۵۴۰ تن مربوط به شهرستان بشرویه است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به همکاری کامیون‌داران استان جهت انتقال علوفه به استان توانستیم با مبلغی کمتری پرداخت هزینه کرایه بار، علوفه را وارد استان کرده و علوفه با اختلاف قیمت از بازار آزاد به دست دامدار برسد.

هنری افزود: حدود ۹۰۰ میلیون تومان مابه التفاوت مبلغی بود که با انتقال این میزان علوفه به استان با بازار آزاد وجود داشت.

وی به محدودیت انتقال علوفه از استان‌های مبدأبه خراسان‌جنوبی و نیاز به مجوز دادستانی برای این امر اشاره کرد و گفت: این مشکل طی رایزنی با استانداری استان‌ها قابل برطرف شدن است و با وارد کردن علوفه از استان‌های جنوبی و غربی به خراسان‌جنوبی می‌توان مقداری امر تأمین علوفه برای دامداران را تسهیل کرد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول