اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی یکپارچه به استقبال عید غدیر می رود/برگزاری مراسمات عید غدیر در ۱۴۰نقطه شهر

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با توجه به برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط مردم و نهادهای مختلف برای عید غدیر خم، گفت: هر چه می‌توانیم باید در ترویج گفتمان غدیر و جهانی شدن این روز تلاش کنیم.

آذربایجان‌غربی  یکپارچه به استقبال عید غدیر می رود/برگزاری مراسمات عید غدیر در ۱۴۰نقطه شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام منصور امامی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مناسبت‌های مردمی باید به  سمت مردمی شدن پیش برود و این مناسبت‌ها را به صورت خودجوش برگزار کنیم چرا که مایه پویایی این مناسبت‌ها در جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان‌ها و نهادهای دولتی موظف هستند که در مناسبت‌های ملی و مذهبی، برنامه‌های متنوعی برگزار کنند و در مواردی، از تشکل‌های مردمی حمایت کنند.

امامی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما انتقال پیام غدیر به جامعه است، گفت: پویش خطبه خوانی، استفاده از ظرفیت‌های اهل سنت و پویش یا علی گویان نمونه‌ای از برنامه‌های محتوایی سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد مردمی غدیر در این ایام است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف سازمان این است که مردم را با نهج‌البلاغه و کلام حضرت علی «ع» به عنوان امیرالمومنین  آشنا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مردم نقش بسیار مهمی در برگزار مراسم عید غدیر دارند، افزود: مردم به صورت خودش جوش وارد میدان شده‌اند و البته نتایج بسیار خوبی در این زمینه به وجود آمده که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
امامی تصریح کرد: امیدوارم که با برگزاری این مراسم‌ها بتوانیم  عید غدیر را نسبت به سال‌های گذشته باشکوه تر برگزار کنیم.

توزیع اطعام در ۱۱۰ نقطه شهر ارومیه

دبیر ستاد مردمی غدیر در آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: هدف اصلی ما این است فلسفه راستین غدیر را به جهانیان بشناسانیم.

حجت‌الاسلام محمد مهدی رستم‌زاده با اشاره به طرح اطعام در سطح شهر ارومیه، بیان کرد: بیش از ۱۱۰ منطقه شهر ارومیه تحت پوشش طرح اطعام قرار گرفته‌اند که از این تعداد لوازم تهیه و پخت  ۸۰  منطقه آماده شده است.

وی با بیان اینکه در ۱۴۰ نقطه شهر ارومیه برای ۳۷۰هزار نفر آش پخت و توزیع خواهد شد، افزود: بیش از ۸ ایستگاه صلواتی در مناطق پایین شهر ارومیه برپا شده است و از هفته گذشته فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

دبیر ستاد مردمی غدیر در آذربایجان‌غربی افزود: ستاد مردمی غدیر فعالیت تشکیلاتی خود را با ۵ کمیته، فضاسازی شهر، اطعام غذا، برگزاری مسابقات، کمیته رسانه‌ای و روابط عمومی و پرده خوانی غدیر ادامه می‌دهد.

دبیر ستاد مردمی غدیر در آذربایجان‌غربی گفت: فضاسازی شهر ارومیه، پیگیری نصب المان غدیر در شهر، برگزاری مسابقات پیامکی در رسانه ملی، برگزاری مراسم مخصوص بانوان در پارک بانوان، پرده خوانی در سطح شهر ارومیه از دیگر برنامه‌های این ایام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول