اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

از تذکر به وزیر ارتباطات تا ابهام در معاملات مربوط به پادگان 06 در شهرداری

اعضای شورای شهر تهران درباره معاملات مربوط به پادگان ۰۶، تبدیل وضعیت کارکنان شرکت شهربان و بی توجهی به وضعیت عمارت مستوفی الممالک تذکر دادند.

از تذکر به وزیر ارتباطات تا ابهام در معاملات مربوط به پادگان 06 در شهرداری

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در تذکری به وزیر ارتباطات اظهارداشت: تذکرم را در رابطه با وضعیت خانه تاریخی مستوفی الممالک در محله سنگلج تهران برای بار سوم در طول دوره شورای پنجم در صحن علنی اعلام می‌کنم.

وی افزود: خانه تاریخی مستوفی الممالک که معروف به خانه پروانه‌ها و خانه سیاسی تهران است، متعلق به میرزا یوسف مستوفی الممالک و پسرش میرزا حسن مستوفی الممالک است که به شماره 1505 در تاریخ 2 اردیبهشت 1356 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. در دهه 70 شرکت پست با هدف تبدیل این بنا به موزه، این اثر تاریخی را خریداری کرد اما نزدیک به 3دهه است که این عمارت به حال خود رها شده و هر روز وضعیت آن نسبت به روز قبل به دلیل عدم رسیدگی، بدتر و بدتر می‌شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینجانب در ابتدای دوره پنجم شورای شهر تهران در تاریخ 17دی 1396 و در جلسه 36 شورای شهر نسبت به وضعیت این بنا تذکری خطاب به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دادم. پس از این تذکر و با انتقادهای فعالین حوزه میراث فرهنگی در فضای مجازی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیر مرمت این بنا شد و حتی در همین رابطه نیز جلسه‌ای با حضور صاحب نظران و خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی برگزار کرد. در این جلسه آقای آذری جهرمی قول مرمت و احیا این اثر تاریخی را داد ولی متاسفانه تا به امروز که روزهای پایانی مسئولیت ایشان در این وزارتخانه هست، هیچ اتفاق خاصی در مورد این بنا رخ نداده است.

وی گفت: در جلسه 219 شورای شهر در تاریخ 20 خرداد 1399 پس از بازدیدی که از این اثر در آستانه هفته میراث فرهنگی داشتم، تذکر دوم را در رابطه با وضعیت این خانه تاریخی خطاب به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دادم که پس از آن در تاریخ 5 مرداد 1399، آقای آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات به تذکر دوم بنده پاسخ داد و از مرمت بنا در قالب یک پروژه مشارکتی فی مابین شرکت پست و سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد. اما متاسفانه با گذشت حدود 358 روز از این نامه، هنوز اتفاق چشم‌گیری در این بنا تاریخی رخ نداده و تنها حضور گردشگران گروهی و فردی برای بازدید این بنا میسر شده است.

نظری ادامه داد: حال در آستانه پایان کار شورای پنجم شهر تهران و برای بار سوم خطاب به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تذکر می‌دهم تا هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت عمارت مستوفی الممالک اقدام کرده و اگر توان نگهداری این بنا را ندارد، می‌تواند در قالب مشارکت با صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و در قالب BOT یا BOLT نسبت به مرمت و احیا این بنا اقدام کند.

 در تبدیل وضعیت کارکنان شرکت شهربان دقت شود

در ادامه الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور، نسبت به تبدیل وضعیت کارکنان شرکت شهربان تذکر داد و گفت: باید در مورد چگونگی این تبدیل‌ها دقت بیشتری شود تا حق کارکنان تضییع نشود.

وی افزود: با پیگیری دو عضو شورا این کار به نتیجه رسیده و انتظار است که فرآیند انجامش هم به سامان پیش برود.

فخاری همچنین خواستار ایجاد هماهنگی به منظور واکسیناسیون کارکنان خدمات اجتماعی شد و گفت: هنوز این مساله پیش نرفته و انتظار می‌رود با کمک وزارت بهداشت در مسیر تسریع واکسیناسیون بهتر استفاده شود.

سرانجام تفاهم نامه شهرداری و ارتش

همچنین در ادامه محمد حق شناس، نسبت به پنهانکاری شهرداری در انجام تفاهم با ارتش نسبت به ساخت و ساز در پادگان ۰۶ انتقاد کرد و گفت: هرگونه توافق بدون طی مراحل قانونی و تایید شورای شهر فاقد اعتبار است.

وی خطاب به شهردار اعلام کرد: شهرداری باید به صورت شفاف و رسمی آخرین اقدامات خود را در این زمینه به شورای شهر گزارش دهد.

وی با اشاره به اینکه معاملات مربوط به پادگان ۰۶ نیازمند تأیید شورای شهر و وزارت کشور است، تاکید کرد: هرگونه توافق بدون طی این مراحل فاقد اعتبار قانونی است.

این عضو شورای شهر عدم طی این روال قانونی را مستوجب پیگرد قانونی دانست و گفت: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده و مکاتبه واگذاری این پادگان به شهر و شهردار نیازمند اخذ نظر رهبری است.

وی افزود: با توجه به حساسیت‌های شهروندان و لزوم اخذ نظر رهبری لازم است در این زمینه شفاف سازی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول