اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

همکاری شرکت های فناوری آمریکا برای شناسایی شبه نظامیان افراطی

برخی از بزرگترین شرکت های فناوری در آمریکا یک سازمان ضدتروریستی تاسیس کرده اند تا افراطی های مسلح دست راستی در این کشور را شناسایی و با آنها برخورد کنند.

همکاری شرکت های فناوری آمریکا برای شناسایی شبه نظامیان افراطی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، این سازمان با حضور شرکت هایی همچون فیس بوک و مایکروسافت تاسیس شده و آنها قصد دارند در گام اول جلوی نشر محتوای افراطی و نفرت پراکنی را توسط این افراد بگیرند. همچنین این شرکت ها یک پایگاه داده مشترک تاسیس کرده اند تا اطلاعات این افراد افراطی و خطرناک را به اشتراک بگذارند و از این طریق بهتر آنها را شناسایی کنند.

سفیدپوستان افراطی و مسلح حامی ترامپ با حمله به کنگره آمریکا در ژانویه سال جاری میلادی آبروریزی بین المللی گسترده ای به راه انداختند و اعتبار دموکراسی آمریکایی را در سراسر جهان زیر سوال بردند.

پایگاه داده مجمع جهانی اینترنت برای مقابله با تروریسم، بر روی ویدئوها و عکس هایی متمرکز شده که متعلق به گروه های تروریستی مورد تایید سازمان ملل هستند و علاوه بر تندروهای آمریکایی قصد دارد با داعش، القاعده و طالبان هم مقابله کند.

قرار است برای افزایش دقت و اطلاعات موجود در این پایگاه داده از داده های سازمان های اطلاعاتی کشورهای انگلیس، نیوزلند، استرالیا و کانادا هم استفاده شود تا گروه های نژادپرست و نئونازی نیز شناسایی شده و داده های آنها ردگیری و حذف شود. در این گروه شرکت هایی همچون یوتیوب وتوئیتر هم عضویت دارند و تلاش دارند محتوای تولید شده این افراد را با سرعت بیشتری شناسایی و حذف کنند.

شرکت های فناوری آمریکایی سالهاست که در داخل و خارج این کشور به علت عدم مقابله با محتوای مروج خشونت، نفرت، تروریسم، نژادپرستی وغیره مورد انتقادهای شدید قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول