اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سلیمی:‌ برخی تذکرات نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور و وزرا جنبه یادآوری دارد نه توبیخی

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: اگر تذکرات نمایندگان جنبه یادآوری و گوشزد داشته باشد نمی‌توان برداشت توبیخی از آن داشت و دولت را ملزم به پاسخ کتبی کرد.

سلیمی:‌ برخی تذکرات نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور و وزرا جنبه یادآوری دارد نه توبیخی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس اسلامی امروز (یکشنبه 4 مرداد)‌ در جلسه علنی مجلس و در ادامه رسیدگی بـه گـزارش کمیسـیون آیـین نامـه داخلـی مجلس در مورد طرح دوفوریتی الزام دستگاه‌های اجرائی جهت پاسـخگویی بـه تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان به عنوان مخالف این طرح اظهار داشت: ماهیت تذکر جنبه یادآوری و گوشزد دارد ضمن اینکه ماهیت دیگر آن جنبه توبیخی دارد.

وی افزود: اگر تذکرات نمایندگان جنبه یادآوری دارد موضوع توبیخ صحیح نیست و نمی‌توان دولت را ملزم به پاسخ کتبی کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: در آیئن‌نامه داخلی مجلس عمدتا تذکرات جنبه یادآوری دارند این در حالی است که سوال و استیضاح که در قانون اساسی آمده جنبه توبیخ دارد.

سلیمی گفت: در سوال از وزیر وقتی کارت‌های زرد به این عضو کابینه داده می‌شود ما به ازای حقوقی در شرایط فعلی وجود ندارد زیرا در آئین‌نامه داخلی مجلس مجازاتی مشخص نشده است ولی فقط ما به ازای اخلاقی و شرمندگی برای آن وزیر و وزارتخانه می‌ماند البته مردم هم از این موضوع مطلع می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون 4 هزار تذکر داریم و مشخص نیست که تذکرات فوری کدام‌ها هستند و هیأت رئیسه مجلس باید کدام را جهت قرائت در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول