اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

واکنش لیبی به اتفاقات تونس؛ اقدام رئیس‌جمهور، کودتاست

رئیس شورای عالی ریاستی در لیبی تصمیمات رئیس‌جمهور تونس را محکوم و وی را به کودتا علیه نهادهای منتخب مردم، متهم کرد.

واکنش لیبی به اتفاقات تونس؛ اقدام رئیس‌جمهور، کودتاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد المشری» رئیس شورای عالی ریاستی در لیبی نخستین مقام یک کشور آفریقایی است که به تحولات شب گذشته در تونس و اقدام ناگهانی رئیس‌جمهور آن در تعلیق فعالیت پارلمان و برکناری نخست‌وزیر این کشور، واکنش نشان داد.

وی با «کودتا» خواندن این اقدام «قیس سعید» رئیس‌جمهور تونس اعلام کرد که هرگونه کودتا علیه نهادهای منتخب کشور را رد می‌کند.

المشری طی پستی در صفحه کاربری رسمی خود در فیسبوک نوشت: «۱۴ فوریه ۲۰۱۴، کودتای [ژنرال خلیفه] حفتر بود و ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱، کودتای قیس [سعید]، چقدر امشب شبیه آن شب بود. ما کلیه کودتاها علیه نهاد منتخب و بستن راه‌های دموکراسی را رد می‌کنیم».

در داخل تونس نیز حزب‌های النهضه و الکرامه به علامه شماری از شخصیت‌های سیاسی برجسته از جمله «منصف المرزوقی» رئیس‌جمهور سابق این کشور، اقدام قیس سعید را محکوم و آن را نقض قانون اساسی تونس توصیف کردند. 

راشد الغنوشی، رهبر حزب النهضه تونس و رئیس پارلمان این کشور، رئیس‌جمهور را به کودتا علیه انقلاب و قانون اساسی تونس متهم کرد.

رئیس جمهور تونس در اقدامی غیرمنتظره و به پشتیبانی ارتش، نخست وزیر و رئیس پارلمان این کشور را برکنار کرد و فعالیت پارلمان را نیز به حالت تعلیق درآورد.بامداد امروز نیز، نیروهای امنیتی و نظامیان تونسی، مانع ورود الغنوشی و نمایندگان پارلمان به ساختمان مجلس شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول