اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

برنامه‌های جمکران برای عید غدیر با شعار «شهرالولایه؛ قربان، غدیر، مباهله»

معاون فرهنگی مسجد جمکران از اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت با شعار «شهرالولایه؛ قربان، غدیر، مباهله» خبر داد و گفت: اجرای پویش «عیدی امام»، مسابقه و برگزاری جشن‌های غدیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله این برنامه‌هاست.

برنامه‌های جمکران برای عید غدیر با شعار «شهرالولایه؛ قربان، غدیر، مباهله»

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از تدارک ویژه برنامه‌های مفصل و متنوع برای دهه امامت و ولایت در مسجد مقدس جمکران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که ماه ذی الحجه را ماه ولایت می دانند برنامه های میعاد منتظران با شعار «شهرالولایه؛ قربان، غدیر، مباهله» اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مسابقه «فرزند غدیر» ناظر به فرازهای هجده‌گانه خطبه غدیر که در آنها به امام زمان (عج) توسط رسول خدا (ص) پرداخته شده ازجمله این برنامه‌ها است که با همکاری رسانه ملی به صورت تلویزیونی پیامکی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به سایت مسجد مقدس جمکران به نشانی Jamkaran.ir مراجعه کنند.

وی اجرای پویش‌های هنری مهدوی را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای دهه امامت و ولایت معرفی کرد و گفت: در این راستا پویش مهدوی «عیدی امام» اجرا می‌شود. در این پویش هرکسی به عشق و به یاد امام زمان (عج) یک کار خیر را در حوزه خدمات اجتماعی به نیابت از امام عصر (عج) انجام می‌دهد چرا که از مناسک و اعمال سفارش شده عید غدیر شاد کردن دل دیگران است. گشودن گره‌های مختلف از مردم برای این شاد کردن از قبیل آزاد کردن یک زندانی، ویزیت رایگان بیماران و … به عنوان عیدی غدیریِ امام زمان (عج) در این پویش دنبال می‌شود.

حسین آبادی از آغاز جشن‌های عید غدیر در مسجد مقدس جمکران خبر داد و بیان کرد: این جشن‌ها از شنبه، دوم مرداد آغاز شده و تا هشتم مردادماه ادامه می‌یابد. سخنرانی چهره‌های برجسته منبر و مداحی ذاکران اهل بیت (ع) و شعرخوانی شاعران آل الله (ع) ازجمله بخش‌های پیش‌بینی شده برای این جشن‌ها است که در فضای باز در صحن جامع امام مهدی (عج) و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور جمعیت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در عصر عید غدیر میزبان کاروان شادی غدیر در مسجد مقدس جمکران هستیم، خاطرنشان کرد: پرده‌خوانی غدیر، برگزاری کرسی‌های تلاوت آیات مهدوی ویژه بانوان، نوجوانان و عموم زائران و اعزام سفیران مهدوی به نقاط مختلف کشور نیز از برنامه‌های دیگر این ایام است. مهم آنکه تمام برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در دهه امامت و ولایت با رعایت نکات و موازین بهداشتی در صحن جامع امام مهدی (عج) و در زیر آسمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول