اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در سه روستای تویسرکان

فرماندار تویسرکان وضعیت کرونا در این شهرستان را نارنجی؛ اما شکننده دانست و از اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در سه روستا در این هفته خبر داد.

اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون افراد بالای 60 سال در سه روستای تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سید رسول حسینی امروز در جلسه ستاد کرونا، وضعیت رنگی کرونا در این شهرستان را نارنجی؛ اما شکننده دانست و اظهار کرد: سلامتی مردم برای ما مهمترین مولفه در شرایط کروناست که باید مورد دقت و توجه همه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه عادی انگاری درخصوص ویروس کرونا سیر صعودی پیدا کرده است گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین اقشار مختلف مردم به حدود ۴۰ درصد رسیده است در این شرایط همه تلاش‌ها باید برای ترویج و نهادینه شدن فرهنگ ماسک زدن و اصول تاکید شده بهداشتی هدایت شود.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر ضرورت بسیج عمومی برای ایجاد حساسیت درباره خطرناک بودن ویروس کرونا و موج جدید آن در سطح شهرستان گفت: باید اطلاع‌رسانی از سوی دستگاه‌های مرتبط و تاثیرگذار از جمله تیم جمعیت هلال احمر برای رعایت اصول بهداشتی انجام شود در غیر این صورت به وضعیت شهرستان قرمز و خطرناک خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه بسترهای مبتلایان به ویروس کرونا در استان سیر صعودی دارد افزود: متاسفانه بیشتر شیوع کرونا از اجتماع درون‌خانوادگی است در این شرایط حساس و شکننده همه باید برای حفظ و صیانت از سلامتی یکدیگر یک سفیر سلامت باشیم.

وی با بیان اینکه طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، شهرستان تویسرکان از حیث تزریق واکسن کرونا نسبت به جمعیت رتبه اول استان را از آن خود دارد افزود: واکسن کرونا به اندازه کافی وجود دارد و ما در این خصوص مشکلی نداریم، تزریق خارجی یا ایرانی آن هم اختیاری است.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به تزریق واکسن کرونا در مرکز تجمعیی در خوابگاه کوثر دانشگاه آزاد، از ایجاد مرکز دوم تزریق واکسن کرونا خبر داد و گفت: واکسن کرونا در شهرهای سرکان و فرسفج در درمانگاه بهداشت و درمان در حال انجام است.

وی بر همکاری دستگاه‌های مرتبط برای اجرای واکسیناسیون کرونا برای افرادی بالای ۶۰ سال در روستاها در برنامه زمان‌بندی شده با هدف مصون شدن این افراد از ویروس تاکید کرد و گفت: خوشبختانه با کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز مواجه نیستیم.

حسینی با تاکید بر اینکه هر یک از تالارهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با همکاری نیروی انتظامی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند گفت: اتحادیه اصناف بر رعایت پروتکل‌ها به ویژه استفاده از ماسک از سوی بازارایان و کسبه نظارت کنند ضمن اینکه در صورت هر گونه تخلف باید قانون به طور جدی در مورد متخلفان اجرا شود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان تویسرکان با اشاره به افزایش پلکانی بیماران کرونا در موج جدید کرونا اظهار کرد: ماسک زدن و رعایت اصول بهداشتی در بین طیف‌های مختلف حتی با وجود تزریق واکسن کرونا باید مد نظر باشد.

مهدی کریمی‌مشاور از اجرای طرح ضربتی تزریق واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در سه روستای مشخص شده از فردا تا پایان هفته جاری خبر داد و بیان کرد: این کار جهادی با هدف ایجاد یک حفاظت نسبی در مقابل ویروس کرونا در موج جدید انجام می‌شود.

وی با اشاره به استمرار طرح ضربتی واکسیناسیون در سایر روستاها، و در مضیقه بودن شبکه بهداشت و درمان در خصوص نیروی انسانی پزشک، خواستار همکاری نیروهای جهادی و ارگان‌های اجرایی برای اجرای این طرح شد و گفت: همه باید برای کنترل و کاهش ابتلا افراد به ویروس کرونا حتی با زدن ماسک کمک کنیم.

رئیس مرکز بهداشت و درمان تویسرکان از فعال سازی مرکز تجمعیی دوم واکسیناسیون کرونا خبر داد و از فرماندار برای تجهیز این مرکز با هدف واکسیناسیون جمعیت بیشتری از جامعه شهری کمک خواست و تاکید کرد: تلاش ما بر این است که جمعیت زیادی از مردم در مقابل موج جدید کرونا مصون شوند؛ البته تحقق این امر نیاز به همکاری و همراهی همه جانبه مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز دارد.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول