اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی به 30 درصد رسیده است

استاندار مرکزی گفت: متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر به کمترین حد خود و به حدود 30 درصد در استان رسیده که جای تعجب دارد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی به 30 درصد رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی به ریاست استاندار مرکزی و با حضور معاونین استاندار، فرمانداران، مدیران و اعضای مربوطه از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کروناویروس ۳۲۳ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده‌اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کروناویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۶۷۳۲۸ نفر رسیده است.

از تعداد ۳۲۳ مورد جدید در استان ۵۲ نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

 ۲۷۱ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده‌اند نیز به صورت سرپایی بوده‌اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان به  ۲۲۳۲ نفر رسیده است.

استاندار مرکزی در جلسه ستاد کرونا گفت: متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر به کمترین حد خود و به حدود ۳۰ درصد در استان رسیده که جای تعجب دارد.

سید علی آقازاده با بیان اینکه کادر  درمان با فشار مضاعف در حدود یک سال و نیم مبارزه با بیماری کرونا فرسوده و خسته شدند ادامه داد: مردم باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کادر درمان را یاری دهند.

وی با بیان اینکه مرکزی در خصوص روند واکسیناسیون دومین استان کشور است و وضعیت خوبی دارد افزود: با تمهیدات و برنامه‌هایی که اندیشیده شده در تزریق دوز اول و دوم در رده‌های مختلف سنی از نرم کشوری بالاتر قرار داریم.

استاندار مرکزی گفت: هیچ گونه تجمع و ازدحامی برای دریافت واکسن کرونا در اراک و شهرهای بزرگ استان صورت نگرفته که باید از برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی و همکاری سایر دستگاه‌ها قدردانی کنیم.

آقازاده ادامه داد: مردم با عادی انگاری وضعیت را در شرایط سخت قرار خواهند امیدواریم پروتکل‌ها را جدی بگیرند تا در نزدیکی ایام محرم و صفر مجبور به اعمال محدودیت‌ها نشویم.

وی با بیان اینکه در شرایط قرمز باید رستوران و تالارها و حتی شهربازی اراک تعطیل شود یادآور شد: اصناف در شهرهای قرمز سه روز مهلت دارند تا پروتکل‌های بهداشتی را به طور جد پیگیری کنند در غیر این صورت شرایط وضعیت قرمزی اعمال می‌شود.

استاندار مرکزی افزود: سعی بر این داریم از ابتدای مهرماه بازگشایی مدارس را داشته باشیم و در شورای اموزش وپرورش استان مصوب کردیم ۱۲ هزار معلم استان و همچنین کادر درمان را واکسینه کنیم.

آقازاده گفت: شرایط شهرستان محلات نگران‌کننده است و باید در طی ۱۰ روز آینده محدودیت‌های سخت‌تری در این شهرستان اعمال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک نیز گفت: مصلی بیت‌المقدس اراک با ۲۰ جایگاه به عنوان بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور آغاز به کار کرده و در هر ساعت هزار دز واکسن تزریق می‌شود.

محمد جمالیان اظهار کرد: درست از زمانی که استان مرکزی وارد شرایط قرمز شد، مراسمات عروسی بیشتر به چشم می‌خورد و از طرفی پارک‌ها و فضاهای عمومی استان تا ساعات پایانی شب‌ها مملو از جمعیت است.

وی ادامه داد: درصد درگیری کودکان به سویه جدید کرونا بسیار بیشتر از سویه‌های دیگر است و در صورت سهل‌انگاری فاجعه‌ای جبران ناپذیر در استان اتفاق می‌افتد.

به گفته وی تاکنون سنین ۸۰ درصد به بالا ۷۹ درصد، ۷۵ تا ۷۹ سال ۸۴ درصد، ۷۰ تا ۷۴ سال ۸۳ درصد، ۶۵ تا ۶۹ سال ۷۶ درصد و ۶۰ تا ۶۵ درصد هم ۶۴ درصد در استان مرکزی واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول