اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ضرورت توجه و برنامه‌ریزی برای روضه‌های خانگی در عزاداری محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: ضرورت توجه و رونق روضه‌های خانگی در محرم ۱۴۴۳هجری قمری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است .

ضرورت توجه و برنامه‌ریزی برای روضه‌های خانگی در عزاداری محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری امروز در ششمین گردهمایی مدیران ، معاونان و روسای ادارات و نمایندگی‌های تبلیغات اسلامی شهرهای استان در مشهد مقدس با تبریک فرا رسیدن عید غدیر و با اشاره به اهمیت برگزاری جشن باشکوه عید غدیر و با توجه و رونق بخشیدن روضه‌های خانگی در محرم ۱۴۴۳هجری قمری البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، اظهار کرد: با وجود برگزاری شعائر آئینی در هیات‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری به ویژه در ایام محرم الحرام ، توجه و رونق بخشیدن به روضه‌های خانگی امری اجتناب ناپذیر است و باید برای محرم ۱۴۰۰و برپایی روضه‌های خانگی برنامه ریزی داشت.

وی با اشاره به سفارش اهل بیت (ع) و بزرگان دین مبنی بر برگزاری روضه‌های خانگی و اثرات آن در زندگی انسان مسلمان، افزود: اصل برگزاری اینگونه مراسمات در منزل و توجه اهل خانه به شعائر دینی و مذهبی و برگزاری روضه‌های خانگی باعث تقویت مبانی اعتقادی و دینی در اعضای خانواده خواهد شد و اینگونه توجهات به روضه‌های خانگی در  خانواده نمونه و الگوی سبک زندگی اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به برگزاری باشکوه جشن غدیر و با تاکید بر برنامه‌ریزی برای برگزاری محرم ۱۴۰۰، تصریح کرد: محرم ۱۴۴۳هجری قمری باید نهضت همگانی برپایی روضه‌های خانگی در کشور باشد و با توجه به شرایط شیوع این ویروس منحوس (کووید۱۹) برپایی اینگونه مراسمات بسیار در کنترل شیوع این ویروس منحوس اثرگذار خواهد بود .

این مسؤول در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبری معظم انقلاب در خصوص اهمیت برگزاری عزاداری برای حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش ، تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب حتی در این شرایط شیوع ویروس ( کووید۱۹) عزاداری های بیت را حتی با وجود یک نفر تعطیل نکردند و این نشانه اهمیت عزاداری برای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در ماه محرم الحرام است .
شکریان، هیات‌های مذهبی را مروج گفتمان عاشورایی حضرت سیدالشهداء (ع) دانست و خاطرنشان کرد : هیأت مذهبی کانون ترویج فرهنگ ناب عاشورا و گفتمان مقاومت و پایداری حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش است و باید با رونق عزاداری‌ها و برپایی روضه‌های خانگی این فرهنگ را زنده نگه داشت .

انتهای پیام/86034/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول