اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افتتاح «دپارتمان ملی مهارت سبز» در کردکوی/ ۶۳ درصد کارجویان گلستان جذب بازار کار شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان از افتتاح «دپارتمان ملی سبز» شهرستان کردکوی خبر داد و گفت: این مرکز امروز به همراه ۴۰۰ میلیون تومان تجهیزات جدید به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح «دپارتمان ملی مهارت سبز» در کردکوی/ ۶۳ درصد کارجویان گلستان جذب بازار کار شدند

سیدعلیرضا حسینی‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه مهارت کلید اشتغال است؛ راه‌اندازی دپارتمان ملی مهارت سبز در شهرستان کردکوی را مسیری برای ایجاد فرصت‌های شغلی برشمرد.

وی از افزایش ۳۵۰ درصدی اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: ۲۹ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان اعتبار برای احداث و تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس، مراوه‌تپه، نی‌تپه، گمیشان، هتلداری و بوم‌گردی گرگان اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان با اشاره به رشد بی‌سابقه اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: ۲۹ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان اعتبار برای احداث و تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس، مراوه‌تپه، نی‌تپه، گمیشان، هتلداری و بوم‌گردی گرگان اختصاص یافته است.

حسینی‌طلب با تاکید بر اینکه باید همواره به دنبال جذب منابع برای تقویت مهارت‌آموزی باشیم به مقایسه اختصاص اعتبارات استان طی سال‌های ۱۳۹۲ الی ۱۴۰۰ پرداخت و تصریح کرد: در سال ۱۳۹۲ اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار، سال ۱۳۹۳ به میزان ۲میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، سال ۱۳۹۴ حدود ۸۷۰ میلیون تومان، سال ۱۳۹۵ یک میلیارد و تومان به استان صورت گرفت.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ اعتبارات تملک سرمایه‌ای به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید و در سال ۱۳۹۷ به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، در سال ۱۳۹۸ به ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، سال ۱۳۹۹ به ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که در مجموع ۱۶ میلیارد و ۱۱۷ میلیون تومان منابع جذب مهارت‌آموزی شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان با تاکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی از عرضه‌محوری به سمت تقاضامحوری سوق داده شده است، گفت: سند نیازسنجی در همه شهرستان‌ها تدوین در شورای مهارت مصوب شده ‌است.

حسینی‌طلب افزود: در بین گروه‌های هدف که آموزش‌های مهارتی فرامی‌گیرند یک عده تحت عنوان کارجو فقط برای شغل به ما مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ تعداد ۵۵ درصد کارجویان جذب بازار کار شدند، ابراز کرد: سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع کرونا ۶۳ درصد کارجویان جذب بازار کار شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان گفت: سال گذشته حدود ۱۷ هزار و ۹۹۷ نفر دارای مهارت شدند که حدود ۳۰ درصد اجرایی آموزش‌های دولتی داشتیم ۷۰ درصد آموزش‌های مهارتی به‌صورت تفاهم‌نامه‌ای و مشارکتی با دستگاه‌های اجرایی انجام ‌شده است.

به گفته حسینی‌طلب؛ در سال ۱۴۰۰ طی چهارماهه نخست، ۳۸ درصد آموزش‌های مهارتی توسط دستگاه‌های دولتی و ۶۲ درصد بصورت تفاهم‌نامه‌ای انجام گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح خوب مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار یا «استاد-شاگردی» در استان گفت: در چهار ماهه امسال ۹۱۵ نفر در محیط واقعی کار و در ۳۷۵ کارگاه آموزشی دارای مهارت شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان با بیان اینکه ۳۷۲ آموزشگاه آزاد در استان فعالیت دارند، افزود: در سال ۱۴۰۰ طی چهار ماهه امسال ۷ هزار و ۳۱۹ نفر دارای مهارت شدند.

حسینی‌طلب بیان کرد: ۱۱ هزار و ۷۰۸ نفر در آموزشگاه‌های آزاد آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند، در سال گذشته ۲۵ هزار و ۳۱۵ نفر در آزمون‌های سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای شرکت کردند که ۱۷ هزار و ۴۹۳ نفر قبول ‌شدند و گواهینامه مهارت دریافت کردند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول