اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تقدیم بیش از 4 هزار شهید روحانی به انقلاب

امام جمعه موقت تهران گفت: از همه حوزه‌های علمیه این انتظار می‌رود که عالمان در تراز شهیدان و عالمان در تراز انقلاب پرورش دهند.

تقدیم بیش از 4 هزار شهید روحانی به انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ احمد خاتمی در آستانه صدمین سالگرد تشکیل حوزه علمیه در یادواره شهدای روحانی حوزه علمیه شهرستان ابهر ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر خم، اظهار کرد: شادی کردن در چنین روزی هدفمند است و از این طریق نشان می‌دهیم که با این فرهنگ عجین شده‌ایم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طبق فرموده‌ امام راحل غدیر فقط مختص روز غدیر خم نیست، از این رو در چنین روزی باید ولایت‌مداری را با تمام قوا فریاد زد، تصریح کرد: حدیث غدیر شناسنامه ماست و باید این شناسنامه را همیشه به ید‌ک کشید.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل حوزه علمیه  در آن زمان کمتر از تشکیل جمهوری اسلامی امروز نبود، گفت: شانی که حوزه علمیه دارد سرشار از سرمایه ارزشمندی است، از این رو چه حوزه علمیه برادران و چه حوزه علمیه خواهران همه باید همت کنند تا این سرمایه عظیم را با نشاط نگهدارند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آرامش و امنیتی که در حال حاضر داریم، مدیون شهداست، ادامه داد: بیش از 4 هزار شهید روحانی در کشور تقدیم انقلاب شده، این در حالی است که تعداد زیادی از این شهدا هنوز احصاء نشده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه شهدای روحانی عالم با عمل هستند که رساله عملیه را با مرکب خون نوشته‌اند، خاطر نشان کرد: از همه حوزه‌های علمیه این انتظار می‌رود که عالمان در تراز شهیدان و عالمان در تراز انقلاب پرورش دهند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ویژگی‌های مشخصه عالم در تراز شهیدان و انقلاب  ادامه داد: عالم تراز انقلاب و تراز شهیدان عالم عامل است و به آنچه می‌گوید خود به آن عمل می‌کند، عالم در تراز دین  عالمی است که روشنگری دارد و هزینه این روشنگری را پرداخت می‌کند، به اسلام خدمت می‌کند، خودش را از محرومان جدا نمی‌داند، بنابراین در حال حاضر وظیفه ما این است که باید در کنار کسانی باشیم که صدای آنها به جای نمی‌رسد.

انتهای پیام/ ۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول