اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تصمیمات ستاد کرونا در خراسان‌جنوبی؛ از فعالیت مشروط صنوف تا تعطیلی مکان‌های تفریحی

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای فعالیت واحدهای صنفی اعمال نمی‌کنیم اما تخلف‌ها را نادیده نمی‌گیریم، گفت: همچنان تأکید بر تعطیلی پارک‌ها، مکان‌‌های تفریحی، تالارها، رستوران‌ها، فضاهای ورزشی، استخرها و باشگاه‌ها است.

تصمیمات ستاد کرونا در خراسان‌جنوبی؛ از فعالیت مشروط صنوف تا تعطیلی مکان‌های تفریحی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: واحدهای صنفی به واسطه خسارت‌های جدی که در ایام کرونا دیده‌اند و با اشتغال، درآمد و معیشت مردم ارتباط مستقیم دارند، برای ما خیلی مهم هستند.

وی با اشاره به درخواست استان مبنی بر تجدید نظر در گروه‌بندی مشاغل در جریان محدودیت‌های کرونایی، متذکر شد: در شرایط فعلی بدون لحاظ رنگ‌بندی‌ها، همه صنوف مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجازه فعالیت دارند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای فعالیت واحدهای صنفی اعمال نمی‌کنیم اما تخلف‌ها را نادیده نمی‌گیریم بر تشدید نظارت‌ها تأکید کرد و گفت: همچنان تأکیدمان بر رعایت دستورالعمل هاست لذا واحدهایی که کارکنان و مشتریان آن‌ها ماسک نمی‌زنند، تجمع دارند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، متخلف شمرده شده و اجازه فعالیت نخواهند داشت.

هیچ ملاحظه‌ای نداریم

ملانوری با تأکید بر اینکه در اعمال محدودیت‌ها هیچ ملاحظه‌ای نداریم، بیان داشت: بارها عنوان کرده‌ایم، در هر تصمیم و برنامه‌ای سلامت مردم در اولویت است.

وی متذکر شد: ما به دنبال برخورد سلبی نیستیم بلکه می‌خواهیم رفتاری ایجاد کنیم که نتیجه آن مقاومت مردم در مقابل بیماری است و هر اقدامی هم که انجام می‌دهیم صرفاً برای حفظ سلامت مردم است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری در برخی استان‌های همجوار، گفت: در چنین شرایطی خراسان‌جنوبی خود را مدیریت کرد و اگر چه در روند ابتلای افراد، شیب صعودی داریم اما با توجه به تلاش‌هایی که در زمینه واکسیناسیون، بیماریابی و درمان بیماران صورت گرفته، شرایط استان نسبتاً مطلوب ارزیابی می‌شود.

با فعالیت‌ مکان‌های سربسته مخالفیم

ملانوری اظهار داشت: ما باید به گونه‌ای تصمیم بگیریم که هم بیماری را مدیریت کنیم، هم مردم را در امان نگهداریم و هم این که آثار و خسارت های بیماری را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها، تبعات اجتماعی به همراه دارند، خاطرنشان کرد: با این وجود با فعالیت‌های مکان‌های سربسته که تجمع و دورهمی را به همراه دارند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، مخالف هستیم.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد کرونا، همچنان تأکید بر تعطیلی پارک‌ها، مکان‌‌های تفریحی، تالارها، رستوران‌ها، فضاهای ورزشی، استخرها و باشگاه‌ها است.

پروتکل ورزش در فضاهای روباز

ملانوری با تأکید بر اینکه مهم‌ترین وسیله برای مدیریت بیماری، فرهنگ‌سازی و اقناع‌سازی مردم است، خاطرنشان کرد: مردم باید به این نتیجه برسند که سلامت‌شان در گرو این است که پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی در پایان گفت: حضور افراد در زمین‌های ورزشی روباز با رعایت ضوابط بهداشتی و استفاده از ماسک مانعی ندارد اما اداره‌کل ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی باید بر روند فعالیت در این اماکن نظارت کند و چنانچه تخلفی در این راستا صورت گرفت، اعمال محدودیت نماید.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول