اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رویداد فرهنگی هنری رسانه‌ای بچه‌های غدیر در کاشان برگزار شد

با توجه به انتخاب کاشان به‌عنوان پایتخت نهج‌البلاغه کشور به مدت دو سال و با توجه به ایام عید غدیر، عید ولایت با محوریت این عنوان سه رویداد تحت عنوان رویداد بچه‌های غدیر در شهرستان کاشان اجرایی شد

رویداد فرهنگی هنری رسانه‌ای بچه‌های غدیر در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارسی از کاشان، میثم نمکی امروز بابیان اینکه رویداد بچه‌های غدیر یک رویداد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است، اظهار کرد: این رویداد از سری برنامه‌های کاشان پایتخت نهج‌البلاغه است به‌نحوی‌که در رویداد رسانه‌ای دانش‌آموزان جوان و نوجوان عکس نوشته، فوتوکامنت و از این قبیل موارد تولید می‌شود.

وی بابیان اینکه خروجی این اقدام کتاب حکمت‌های نهج‌البلاغه است، افزود: این کتاب با محوریت نهج‌البلاغه تولید می‌شود و در بخش دیگر نیز انیمیشن، فوتوکلیپ، تیزر و از این قبیل موارد نیز تولید می‌شود و این اقدام ازآن‌جهت خاص و منحصربه‌فرد است که برای کتاب‌های آسمانی نظیر تورات، انجیل، قرآن و غیره ازاین‌دست تولیدات راداریم اما در مورد نهج‌البلاغه چنین تولیداتی وجود ندارد.

مسئول دبیرخانه دائمی پایتخت نهج‌البلاغه ایران بابیان اینکه متولی بخش رسانه‌ای رویداد بچه‌های غدیر قرارگاه رسانه‌ای شهید آوینی، موسسه امیرالمؤمنین و رویش رسانه است، ابراز داشت: بخش هنری با محوریت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان است که از هنرمندان در بخش‌های خطاطی، نقاشی سیاه‌قلم و دیگر حوزه‌ها دعوت به عمل می‌آید.

وی بابیان اینکه حدود 40 نفر از هنرمندان شهرستان کاشان در رویداد بچه‌های غدیر حضور دارند، گفت: در حوزه فرهنگی نیز از قرارگاه‌های جهادی فعال، کانون‌ها، هیئات مذهبی و پایگاه‌های مقاومت بسیج فعال درزمینهٔ نهج‌البلاغه دعوت به‌عمل‌آمده و آنان ایده‌هایی در حوزه نهج‌البلاغه ارائه می‌کنند.

نمکی بابیان اینکه محوریت این برنامه با قرارگاه رسانه شهید آوینی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان انجام می‌شود، تصریح کرد: محوریت حوزه فرهنگی نیز با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان و تشکل هیئات مذهبی این شهرستان است و مرکز اجرای این رویداد نیز در سه‌نقطه از هیئت حسینی نخل کاشان اجرا می‌شود.

 

وی بابیان اینکه شرکت‌کنندگان در این رویداد فرهنگی، هنری، رسانه‌ای هدیه ورودی دریافت می‌کنند، تأکید کرد: طرح‌ها و آثار تولیدشده در شرکت‌کنندگان در حوزه رسانه‌ای تا سقف 10 میلیون تومان خریداری می‌شود و ازاین‌رو آثار فاخر و باکیفیت ارزش بالاتری خواهند داشت.

رویداد بچه‌های غدیر با محوریت شعائر علوی در کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران

رویداد بچه‌های غدیر در بخش هنری با مسئولیت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به‌منظور تبیین ابعاد مختلف و آموزه‌های گران‌سنگ کتاب نهج‌البلاغه با ابزار هنر در کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران برگزار شد.

 

بچه‌های غدیر عنوان رویدادی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و از سری برنامه‌های کاشان پایتخت نهج‌البلاغه بود که در آستانه فرارسیدن عید غدیر خم با حضور هنرمندان رشته‌های نقاشی، خطاطی و طراحی انجام شد و هنرمندان با حضور در حسینیه نخل سرفره به خلق آثاری مرتبط با فرازهای نهج‌البلاغه، غدیر، فضائل امیرالمؤمنین (ع) و کاشان پایتخت نهج‌البلاغه پرداختند.

تولید محتوای طراحی‌های سیاه‌قلم، رنگ‌روغن، خطاطی، تذهیب با موضوعات مرتبط با شعائر علوی در این رویداد اتفاقی بود که هنرمندان در این برنامه آن را به‌منظور انجام فعالیت‌های هنر دینی، تقویت ارزش‌های غدیر خم و توسعه فرهنگ و هنر رقم زدند.

رویداد بچه‌های غدیر با همکاری مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، موسسه‌امیرالمومنین (ع)، قرارگاه جهاد رسانه‌ای شهید آوینی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی کاشان با حمایت دیگر نهادها انجام شد.

انتهای پیام/63123

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول