اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کمک ۶.۷ میلیاردی مردم خراسان‌جنوبی در طرح «نذر قربانی»

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از کمک 6 میلیارد و 771 میلیونی مردم استان در طرح «نذر قربانی»خبر داد و گفت: از این مبلغ ۵ میلیارد و ۶۰۶ میلیون تومان نذورات قربانی کمک شده به کمیته امداد و یک میلیارد ۱۶۵ میلیون تومان نذورات کمک شده به بهزیستی است.

کمک ۶.۷ میلیاردی مردم خراسان‌جنوبی در طرح «نذر قربانی»

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به اجرای طرح «نذر قربانی» همزمان با عید سعید قربان در استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: ۳۰۶ پایگاه جمع‌آوری نذرهای قربانی مردم نیکوکار جهت جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در استان برپا شد.           

وی بیان داشت: همچنین مراکز نیکوکاری نسبت به جذب و جمع‌آوری نذورات مردم و خیران هم استانی به صورت نقدی و غیرنقدی (به ویژه گوشت قربانی) در سطح استان تهران فعال بودند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از جمع‌آوری ۵ میلیارد و ۶۰۶ میلیون تومان نذورات قربانی در استان خبر داد و افزود: از این رقم ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان در پایگاه‌های کمیته امداد و ۲۹۸ میلیون تومان در پایگاه‌های بهزیستی استان جمع‌آوری شد.

اهدای ۲۸۲۳ أس دام سبک و سنگین

سلم‌آبادی به تشریح کمک‌های مردمی و خیرین پرداخت و توضیح داد: در روز عید قربان ۲ هزار و ۳۷۱ رأس دام سبک و سنگین اهدایی به کمیته امداد استان و ۲ رأس گاو و ۴۵۰ رأس گوسفند اهدایی به بهزیستی استان به عنوان نذورات قربانی به نیازمندان جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ هزار و ۹۱۹ کیلوگرم گوشت قربانی به ارزش ۵ میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومان از کشتار این تعداد دام استحصال شد، افزود: همچنین در روز عید قربان مردم ۳ هزار و ۸۷۶ کیلوگرم گوشت قربانی به ارزش ۴۴۸ میلیون تومان به نیازمندان اهدا کردند.

وی همچنین به کمک‌های جمع‌آوری شده توسط بهزیستی پرداخت و گفت: با کشتار ۲ رأس گاو و ۴۵۰ رأس گوسفند ۹ هزار و ۷۱۴ کیلو گرم گوشت قربانی به ارزش یک میلیارد ۱۶۵ میلیون تومان استحصال و عاید جامعه‌ هدف بهزیستی شده است.

آغاز توزیع گوشت‌های قربانی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی یادآور شد: در عید قربان سال گذشته مردم نیکوکاران خراسان‌جنوبی بیش از ۴ میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی، نذر‌های قربانی به نیازمندان اهدا کردند.

سلم‌آبادی عنوان کرد: هم‌اکنون ۴۳ هزار و ۵۲۳ خانوار زیرپوشش این نهاد هستند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نذر‌های قربانی خیران با اولویت خانوار‌های سالمند، زنان سرپرست خانوار، ایتام، کودکان بد سرپرست و خانوار‌های دارای بیمار صعب‌العلاج توزیع خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مقدار گوشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسته‌بندی شده و در قالب طرح رزمایش «کمک مؤمنانه» طی هفته جاری بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول