اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

انتشار نتایج نهایی واکسن اسپونتیک وی تا آبان ماه

وزیر بهداشت روسیه می‌گوید: نتایج نهایی آزمایشات واکسن اسپونتیک وی تا ماه اکتبر (آبان ماه) آماده می‌شود.

انتشار نتایج نهایی واکسن اسپونتیک وی تا آبان ماه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری تاس به نقل از تاس، میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه می‌گوید: نتایج نهایی آزمایشات واکسن اسپونتیک وی تا ماه اکتبر (آبان ماه) آماده می‌شود.

تا به امروز، روسیه چهار واکسن علیه ویروس کرونا را تایید کرده که شامل واکسن‌های اسپونتیک‌وی، اپی‌واک کرونا، اسپونتیک لایت و کوویواک می‌شود. 

نتایج نهایی آزمایشات بالینی واکسن اسپونتیک وی که نخستین واکسن روسیه و اولین واکسن دنیا برای کنترل بیماری همه‌گیر است تا ماه اکتبر آماده و نتایج آزمایشات سایر واکسن‌های روسی تا پایان سال ۲۰۲۱ - اوایل سال ۲۰۲۲ آماده خواهد شد.

وزیر بهداشت روسیه اظهار داشت: «امروز، مشاهدات در حال اتمام است، تا ماه اکتبر (آبان) گزارشات مربوط به واکسن اسپونتیک وی آماده خواهد شد. در مورد واکسن‌های دیگر، ما در حال برنامه ریزی برای پایان سال ۲۰۲۱ و آغاز سال ۲۰۲۲ هستیم  و در سه ماهه اول سال آینده میلادی نتایج نهایی واکسن کوویواک را ارائه می‌کنیم».

میخائیل موراشکو ادامه داد: «حجم معاینات و مشاهدات بسیار زیاد است. و من بسیار متشکرم از جامعه پزشکی بخاطر داده‌های عظیمی که به منظور اطلاع رسانی در مورد مراحل پس از واکسیناسیون در اختیار ما گذاشته‌اند».

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول