اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

یک نفر به سهمیه نظام پزشکی همدان اضافه شد/ شرکت ۵۵ درصدی در انتخابات

رئیس نظام پزشکی همدان گفت: تعداد نمایندگان سازمان نظام پزشکی در مجمع عمومی به میزان مشارکت افراد در هر شهرستان بستگی دارد و به همین خاطر امسال به دلیل مشارکت بالا یک نفر به سهمیه شهرستان همدان افزوده شد.

یک نفر به سهمیه نظام پزشکی همدان اضافه شد/ شرکت ۵۵ درصدی در انتخابات

علیرضا مدرکیان در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری انتخابات نظام پزشکی همدان طی روزهای اخیر اظهار کرد: انتخابات نظام پزشکی امسال نسبت به دور قبل با افزایش مشارکت ۵۵ درصدی همراه بود و بیش یک هزار نفر از اعضای جامعه پزشکی در این انتخابات شرکت کردند.

وی بیان کرد: از آنجا که تعداد نمایندگان سازمان نظام پزشکی در مجمع عمومی به میزان مشارکت افراد در هر شهرستان بستگی دارد، امسال به دلیل مشارکت بالا یک نفر به سهمیه شهرستان همدان افزوده شد.

رئیس نظام پزشکی همدان تاکید کرد: در انتخابات اخیر ۶۰ درصد هیات مدیره با نفرات جدید جایگزین شد و در عین حال نفر اول منتخبین که در دوره قبل به عنوان برگزیده اول رای اعتماد جامعه پزشکی را کسب کرده بود نیز در این دوره توانست آرای خود را نسبت به دور قبل بیش از ۶۵ درصد افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه ترکیب هیات مدیره در گروه پزشکان به نحوی شکل گرفت که تقریبا تمامی گروه‌ها دارای نماینده در هیات مدیره هستند خاطرنشان کرد: در این دوره از پزشکان عمومی چهار نفر، گروه جراحی سه نفر، متخصصین غیر جراح بالینی دو نفر، متخصص غیر بالینی یک نفر در ترکیب هیات مدیره قرار دارند.

مدرکیان یادآور شد: از طرفی اعضای جامعه پزشکی در این دور به پزشکان فعال در سیستم دولتی، پزشکان فعال در بخش خصوصی و هم پزشکان فعال در بخش‌های عمومی غیر دولتی اقبال نشان داده و رای دادند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از نکات شایان توجه انتخاب نفر اول منتخبین گروه پزشکی با قریب ۷۵ درصد آرای شرکت‌کنندگان بود که این درصد رای در شهرستانهای مرکز استان به ندرت اتفاق می‌افتاد افزود: این عامل می‌تواند پشتوانه‌ای قوی برای پیشبرد اهداف صنفی همکاران و انسجام بیشتر جامعه پزشکی باشد.

رئیس نظام پزشکی همدان با اشاره به اینکه امسال به خاطر شرایط کرونا محل  برگزاری انتخابات در فضایی بزرگتر برگزار شد و هیات اجرایی و نظارت تلاش کردند با کمترین مشکل آن را برگزار  کنند که جای تقدیر دارد  گفت: عدم احراز صلاحیت دو تن از کاندیداها گلایه‌مندی‌ها و اعتراضاتی را به همراه داشت و تلاش‌های هیات نظارت و برخی همکاران در نظام پزشکی و جامعه پزشکی برای رفع مشکل موثر واقع نشد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول