اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم| روحانی و وعده افسانه‌ای‌اش برای دریاچه ارومیه/ این قسمت: بندر رحمانلو احیای دریاچه ارومیه به عنوان نخستین مصوبه دولت تدبیر و امید در سال 92 از جمله‌های وعده‌های مهم دولت حسن روحانی به مردم آذربایجان‌شرقی در سفر هیات دولت در سال 94 و 97 به استان بود که تا به امروز محقق نشده است.بندر رحمانلو یکی از سواحل مهم دریاچه ارومیه است که در خشکسالی های سال‌های اخیر زودتر از سایر سواحل دریاچه کاملا خشک شده است.
بسیاری از جزایر آن از جمله کبودان، آرزو، قزل کنگور، چایرلی و دانالو در نزدیکی آن کاملا به خشکی متصل شده بودند. شدت خشکسالی در مناطق جنوبی دریاچه به قدری زیاد بود که بسیاری از زیرساخت‌های احداث شده برای توسعه صنعت گردشگری در آن طی 10 سال اخیر کاملا نابود شده است. با افزایش نسبی سطح آب دریاچه در دو سال گذشته به خاطر بارندگی ها، ارومیه را از وضعیت کُما خارج کرد و رنگ آبی دریا در فاصله 5 کیلومتری ساحل رحمانلو قابل رؤیت بود. اما به دلیل بحران کم آبی باعث شده سفیدی نمک کف دریا، گستره عظیمی از از دریاچه ارومیه را به خود اختصاص دهد.
بندر رحمانلو یکی از مهمترین بنادر در سواحل جنوب شرقی دریاچه ارومیه است. این بندر در نزدیکی روستای رحمانلو در 10 کیلومتری شهرستان عجب شیر در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
۱۴۰۰-۵-۲ ۱۱:۱۸ http://fna.ir/2zlm8
0
۵:۳۴

تهیه و تدوین: علی حامد حق‌دوست

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول