اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گروه متحد امارات در جنوب یمن: آرزوی ائتلاف سعودی برای تسلط بر صنعاء بر باد رفت

سران ارشد گروه متحد امارات در جنوب یمن «المجلس الانتقالی الجنوبی» از احتمال ورود نیروهای ارتش یمن به استان «شبوه» و نابودی آرزوهای دور و دراز ائتلاف متجاوز برای تسلط بر صنعاء سخن گفتند.

گروه متحد امارات در جنوب یمن: آرزوی ائتلاف سعودی برای تسلط بر صنعاء بر باد رفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد عمر بن فرید» نائب رئیس کمیته روابط خارجی گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب» (المجلس النتقالی الجنوبی) - متحد امارات در جنوب یمن - از تحولات کنونی در استان «شبوه» (جنوب یمن) ابراز تأسف کرد.

این اظهارات پس از آن صورت گرفت که نیروهای مسلح یمن به اطراف شهر «بیحان» در غرب استان شبوه رسیدند استانی که سرشار از منابع نفت و گاز است (جزئیات بیشتر).

بر اساس گزارش «المیادین»، بن‌فرید گفت: شرایط نظامی کنونی در اطراف شبوه شبیه به قبل از آغاز عملیات "عاصفه الحزم" در مارس ۲۰۱۵ است که به نیروهای صنعاء اجازه ورود به آن را داد و درباره سناریوی مشابه هشدار می‌دهد.

از سوی دیگر «فضل الجعدی» عضو هیأت رئیسه المجلس الانتقالی الجنوبی هم گفت، هدف ائتلاف سعودی برای تسلط بر صنعاء غیرقابل دسترس است و فاصله رسیدن به آن روز به روز بیشتر می‌شود.

الجعدی تأکید کرد، آرزوهای دور و دراز ائتلاف سعودی برای تسلط بر صنعاء نابود شد و دلیل آن این بود که نیروهای وابسته به دولت مستعفی به سمت نبرد در جنوب یمن آمدند و رسانه، مال و پشتیبانی را برای آزاد کردن آنچه آزاد شده بود، به کار بستند.

نیروهای متحد امارات و نیروهای وابسته به دولت مستعفی (متحد ریاض) اگرچه در ابتدا در کنار یکدیگر در یمن علیه نیروهای صنعاء قرار گرفتند اما پس از مدتی برای تسلط بیشتر بر منابع یمن و خاک این کشور با یکدیگر درگیر شد.

آنها توافق ریاض را در تاریخ پنجم نوامبر سال ۲۰۱۹ امضاء کردند؛ توافقی که هدف از آن، پایان دادن به درگیری‌های دوطرف و تقسیم مناصب حکومتی میان شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن بود اما این توافق چندان عملی نشد (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول