اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین تحریم‌ها و مداخلات آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد و متذکر شد آمریکایی‌ها باید تحریم‌های حقوق بشری را ابتلا علیه خودشان اعمال کنند.

چین تحریم‌ها و مداخلات آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی سفارت چین در آمریکا، لیجیان در نشستی خبری گفت، چین قویاً از تلاش‌های دولت و مردم کوبا برای حفظ ثبات اجتماعی در این کشور حمایت می‌کنیم.

او در ادامه گفت: «ما قاطعانه هرگونه مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و یارکشی علیه آن‌ها به بهانه آزادی و دموکراسی و حقوق بشر را محکوم می‌کنیم. همانطور که وزیر خارجه کوبا گفت، آمریکا ابتدا باید تحریم‌های حقوق بشری مگنیتسکی را علیه خودش اعمال کند».

لیجیان در ادامه گفت:‌ «ما به احترام و همکاری متقابل با کوبا ادامه می‌دهیم. اکنون کوبا در برهه حساسی از مبارزه با ویروس کرونا و تسکین رنج‌های مردمش قرار دارد.آمریکا باید فوراً و تماماً تحریم‌های یکجانبه علیه کوبا را لغو کند».

این دیپلمات چینی به ادعای «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود در سفر به چین از موضع قدرت صحبت خواهد کرد واکنش نشان داد و گفت: «مایل هستم تأکید کنم که ایالات متحده به طور مکرر مدعی شده که از موضع قدرت با چین صحبت می‌کند که منعکس کننده تکبر و قلدری این کشور است».

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وابسته به وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه اعلام کرد وزیر دفاع کوبا و یک نهاد این کشور را به بهانه نقض حقوق بشر در جریان اعتراضات اخیر در این کشور تحریم کرده است.

پس از شکست اقدامات مداخله‌جویانه آمریکایی‌ها در کوبا و تلاش برای ایجاد ناآرامی گسترده در این کشور، واشنگتن بازبینی در سیاست‌هایش در قبال هاوانا را در دستور کار قرار داده است.

دولت بایدن از یک سو قصد دارد خدمات کنسولی در کوبا را مجدداً برقرار کند و از یک سو ارسال حواله‌های مالی از آمریکا به کوبا را تسهیل کند.

یک مقام آمریکایی پیش‌تر در این باره گفته بود، علاوه بر اقدامات فوق، دولت بایدن قصد دارد به‌طور همزمان «تلاش‌هایی برای ایجاد فشار جهانی علیه رژیم کوبا، اعمال تحریم‌هایی علیه مسئولین خشونت و سرکوب علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز و کمک به دسترسی کوبایی‌ها به اینترنت انجام خواهد شد».

دولت آمریکا در زمان «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق این کشور نیز ارسال حواله‌های مالی به کوبا را تسهیل کرد اما این اقدام در زمان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا معکوس شد.

از سوی دیگر در دوره اوباما، برای اولین بار از زمان ۱۹۶۱، سفارتخانه آمریکا در هاوانا را باز کرد اما پس از روی کار آمدن ترامپ، این سفارتخانه بسته شد.

روز دوشنبه  پس از چند روز فضای متشنج در کوبا، آرامش به خیابان‌های این شهر بازگشت. چند روز پیش اعتراض‌های گسترده‌ای در هشت شهر کوبا از جمله «هاوانا» پایتخت این کشورعلیه سیاست‌های دولت برگزار شد و معترضان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول